به گزارش ایرنا، علی اکرم رضاپسند روز شنبه در نشست هماهنگی برداشت غلات در این شهرستان اظهار کرد: با توجه به نزدیک شدن فصل برداشت محصول، دستگاه های مرتبط آمادگی لازم را برای ارائه خدمات به کشاوزران را دارند و کشاورزان نیز طبق موارد ابلاغ شده باید مقررات لازم را رعایت کرده و با مسئولان همکاری کنند.
وی افزود: با توجه به اینکه کشاورزان تمام حاصل زحمات یکساله خود را در فصل برداشت بدست می آورند مسئولان باید همکاری لازم را برای تسهیل این امر و جلوگیری از ایجاد مشکل برای این قشر داشته باشند.
رضاپسند یادآور شد: برای تسهیل در این امر با هماهنگی دستگاه های ذیربط مواردی مصوب شد که شامل شانه زنی جاده توسط راهداری حمل و نقل جاده ای، جلوگیری از خروج کمباین توسط پلیس، همکاری پلیس راه برای تردد ماشین آلات کشاورزی و همکاری شرکت نفت برای تامین به موقع سوخت برای ماشین آلات کشاورزی حوزه برداشت محصولات است.
به گفته وی، از دیگر مصوبات برای برداشت گندم، برگزاری جلسات برداشت توسط بخشداری ها برای توجیه کشاورزان، پاکسازی و استاندارد سازی باسکول ها، مراکز خرید و انبارها، ارسال به موقع چک لیست ها به بانک های عامل، تهیه رایانه و نرم افزار توسط تعاون روستایی و نظارت بر نرخ کمباین ها از طریق نظام صنفی و صنعت، معدن و تجارت است.
وی تعیین ساعات خرید گندم و نصب بنر در مراکز خرید، تامین نقدینگی توسط بانک عامل برای پرداخت مطالبات گندم کاران، توجیه کشاورزان توسط مراکز خرید برای پرداخت زکات، اطلاع رسانی دهیاری ها و شوراهای اسلامی در راستای جلوگیری از آتش زدن پس چراها، همکاری منابط طبیعی در مهار آتش سوزی های احتمالی را از دیگر مصوبات برای فصل برداشت اعلام کرد.
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان ایلام نیز در این نشست گفت: 50 درصد محصولات کشاورزی توسط دستگاه های مربوطه از کشاورزان خریداری می شود و مابقی این محصولات نیز برای خود مصرفی کشاورزان است.
شریف خدادادی اظهار کرد: براساس تدابیر اندیشیده شده برای تسهیل در برداشت محصولات کشاورزی، جاده های بین مزارع برای دسترسی آسان ماشین آلات کشاورزی و کشاورزان و توزیع محصولات شان آماده می شود.
وی افزود: با توجه به اینکه گندم نقش مهمی از نظر تولیدی و تغذیه ای در جامعه دارد دولت برای هر ساله اقدام به خرید گندم تضمینی این محصول از کشاورزان با قیمت مناسب می کند.
خدادادی یادآور شد: همچون سال های گذشته آموزش رانندگان تراکتور، تامین سوخت ماشین آلات کشاورزی، تامین تجهیزات مورد نیاز، ارسال چک لیست ها به بانک عامل، تعیین ساعات خرید در مراکز خرید تعیین شده باید مورد توجه قرار گیرد.
به گزارش ایرنا، 44 هزار هکتار از گندم زارهای استان ایلام کشت آبی و بخش قابل ملاحظه ای از این اراضی به گستره 80 هزار هکتار به کشت گندم دیم اختصاص دارد.
سال زراعی 95 - 94 به خاطر بارندگی های مطلوب و موثر، برای نخستین بار 265 هزار تن ارقام مختلف گندم از کشاورزان این استان خریداری شد.
40 مرکز خرید در سراسر استان ایلام وظیفه خرید ارقام مختلف گندم را بر عهده دارند که از این تعداد 9 مرکز ملکی و متعلق به شکرت غله و اموربازرگانی استان و 31 مرکز نیز در اختیار اداره کل تعاون روستایی به عنوان مباشر خرید گندم است.
خبرنگار: لیلی خاکی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7180/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.