به گزارش ایرنا، حشمت اله عسگری روز شنبه در نشست بررسی وضعیت طرح های بزرگ سرمایه گذاری خارجی در این استان اظهار کرد: اکنون 12 طرح بزرگ و مهم استان مشمول استفاده از فاینانس خارجی هستند اما تاکنون موفق به استفاده از این ظرفیت نشده اند.
وی این طرح ها را شامل سد سیکان و شبکه آبیاری آن، سد چناره و شبکه آبیاری آن، بزرگراه مهران - دهلران - اندیمشک، احداث شبکه ریلی، نیروگاه برق، چهار خطه شدن راه حمیل - ایلام - صالح آباد - مهران، فولاد دهلران، ارتقای تصفیه خانه فاضلاب ایلام، بهبود شبکه برق، نیروگاه سیکل ترکیبی مهران، نیروگاه سیکل ترکیبی دهلران و تکمیل و تجهیز بیمارستان 372 تختخوابی ایلام اعلام کرد.
عسگری تاکید کرد: بیشتر این طرح ها عمرانی و زیربنایی هستند و نقش مهمی در توسعه زیرساخت های استان دارند که امیدواریم هر چه سریعتر با جذب فاینانس خارجی بتوان آنها را تکمیل و مورد بهره برداری قرار داد.
وی افزود: برای جذب فاینانس باید بندهای مورد نیاز وزارت امور اقتصادی رعایت شود که از مهمترین آنها تایید و امضای وزیر، اولویت طرح، اخذ مجوز شورای اقتصادی مقاومتی، گزارش امکان سنجی، تاییدیه قرارداد با پیمانکار و گزارش توجیهی طرح است.
معاون استاندار ایلام از دستگاه های اجرایی متولی طرح ها خواست تا با کنترل موارد خواسته شده و فراهم کردن زمینه مناسب مراحل قانونی طرح ها برای جذب فاینانس را تا مرحله عرضه به سرمایه گذار پیگیری و تکمیل کنند.
به گزارش ایرنا، در این نشست مدیرانکل امور اقتصاد و دارایی، راه و شهرسازی استان، جهاد کشاورزی، مدیران عامل آب و فاضلاب شهری، برق، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هر یک گزارشی از روند طرح های در دست اقدام خود برای جذب فاینانس خارجی ارائه کردند.
خبرنگار: ناهید ابراهیمی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7177/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.