مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه گفت: فرهنگ سازی و اطلاع رسانی از طریق رسانه های عمومی در خصوص اهمیت و اجرای طرح تفکیک زباله صورت می گیرد.

عزیز قال در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی با بیان اینکه یکی از برنامه های سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه حفظ محیط سالم و فضای شهر به مناسبت فرا رسیدن عید نوروز ضمن اینکه جمع آوری زباله ها 50 درصد به صورت مکانیزه صورت گرفته و رفت و روب معابر اصلی و فرعی روزانه صورت می گیرد گفت: فرهنگ سازی و اطلاع رسانی از طریق رسانه های عمومی در خصوص اهمیت و اجرای طرح تفکیک زباله ها از مبدا به وقوع می پیوندد.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح تفکیک از مبدا یکی از اساسی ترین و با اهمیت ترین محور ها و سیاست های سازمان است گفت: در این راستا مواد خشک بازیافتی از قبیل کاغذ و پلاستیک با فرهنگ سازی های صورت گرفته در مبدا تفکیک شده و این امر ضمن اینکه در کل از تئاژ زباله های تولیدی شهر می کاهد، با جمع آوری و ارسال آن به کارخانجات مانع از هدر رفت و نابودی سرمایه ملی شده و این سرمایه ها مجددا به چرخه اقتصادی کشور باز می گردد.

قال تصریح کرد: اداراتی از جمله سازمان حفظ محیط زیست استان، دفتر امور شهری و شوراهای استانداری، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی  آذربایجان غربی و سازمان جهاد کشاورزی در راستای طرح جامع مدیریتی و تفکیک از مبدا با سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه همکاری دارند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه با اشاره به فعالیت های صورت گرفته در سال 95 گفت: با توجه به اینکه اخیرا استفاده از ظروف یک بار مصرف و پلیمری افزایش چشمگیری یافته است، تلاشی صورت می گیرد که استفاده از این موارد به حداقل برسد چرا که باعث زباله های شهری هم می شود.

وی با بیان اینکه دستگاه زباله سوز یکی از طرح های پیچیده و هزینه بر کلان بوده و کاملا تخصصی و فنی است، سازمان با سیستم نوین مدیریتی در صدد فراخوان برای جلب مشاور فنی و ذیصلاح در این راستا است.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.