جعفر قزوینیان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عملیات ساخت ضلع شمالی این تقاطع در سال گذشته به پایان رسید و مورد بهره برداری قرار گرفت.
به گفته وی در حال حاضر کار اجرایی فونداسیون و بتن ریزی قطعه دوم این طرح به انجام رسیده و تیرهای آن نیز آماده شده است.
وی ادامه داد: این تقاطع در جاده قدیم قزوین-کرج واقع شده و دارای 6 خط عبور به صورت رفت و برگشت و یک باند کنترل جهت دسترسی های جانبی با 32 متر عرض و 28 متر طول است که قطعه یک آن سال گذشته مورد بهره برداری قرار گرفت.
قزوینیان، اعتبار در نظر گرفته شده برای این طرح را 60 میلیارد ریال خواند و گفت: تاکنون 36 میلیارد و 400 میلیون ریال برای این طرح هزینه شده و مابقی آن نیز برای اجرای عملیات قطعه دوم در نظر گرفته شده است.
مدیر ساخت و توسعه راه های اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، احداث تقاطع شرکت نفت را راهکار مناسبی در جهت کاهش بار ترافیکی و سوانح و تلفات جاده ای در این مسیر دانست و گفت: امیدواریم با بهره برداری کامل این طرح شاهد رفع دغدغه رانندگان و مسافرانی که روزانه در این جاده تردد می کنند، باشیم.
ساخت تقاطع غیرهمسطح شرکت نفت با هدف بهبود عبور و مرور در جاده قدیم قزوین-کرج در ورودی و خروجی شهر قزوین در حال اجرا است.
استان قزوین دارای 6 هزار و 600 کیلومتر راه بوده که 220 کیلومتر آن آزادراه، 270 کیلومتر بزرگراه و 700 کیلومتر آن نیز جاده اصلی بوده و سایر راه های فرعی و روستایی است.
8054* 3013
خبرنگار: رضا اسدی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.