مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان با اشاره به اینکه شاخص برخورداری راه روستایی استان نسبت به کل راه‌های روستایی کشور 45 درصد است، گفت: میانگین کشور نزدیک به 65 درصد است که این نشان می‌دهد شاخص برخورداری کردستان در راه‌های روستایی نسبت به کل کشور پایین و نیازمند توجه بیشتری است.

به گزارش ایلنا، شهرام ملکی با بیان این مطلب افزود: در زمینه مهمترین اقداماتی که در سال 95 در حوزه‌های راه استان انجام شد به طول شبکه راه‌های آن استان که 1819 کیلومتر و 178 کیلومتر آن بزرگراه و 281 کیلومتر راه اصلی و 1360کیلومتر راه فرعی است.

 وی در ادامه اضافه کرد: حدود 6092کیلومتر طول راه روستایی استان است که از آن میزان 2700 کیلومتر طول راه آسفالته است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان با اشاره به آنکه شاخص برخورداری راه روستایی استان نسبت به کل راه‌های روستایی کشور 45 درصد است، گفت: میانگین کشور نزدیک به 65 درصد است که این نشان می‌دهد شاخص برخورداری کردستان در راه‌های روستایی نسبت به کل کشور پایین و نیازمند توجه بیشتری است.

ملکی همچنین تصریح کرد: در سال 95، مجموعا 135کیلومتر جاده جدید به بهره‌برداری رسید که حدود 70کیلومتر آن با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد. در حوزه راه روستایی نیز در سال 95، 120 کیلومتر کار انجام شد که در شهرستان‌های مختلف است و این وضعیت سبب بهبود و ارتقای شاخص راه‌های کردستان نسبت به کل کشور می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.