به گزارش ایرنا محمدحسین علی نیا سه شنبه در آیین تودیع و معارفه مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: از جمله مطالبات این استان همکاری سازمان محیط زیست در محور ارتباطی جنگل گلستان - بجنورد است.
وی گفت: به علت محدویت های قانونی در حوزه محیط زیست در این محور دچار مشکلات مختلفی هستیم.
وی افزود: از محل چمن بید به جنگل گلستان در قسمت شمال راه مشکلات مختلفی داریم که نیاز به اقداماتی از جمله تعریض راه، ایجاد توقف گاه ها و ایجاد مجتمع های خدماتی و سایر موارد هستیم.
وی با بیان اینکه در این راستا مجوزهای صادر شده است افزود: اما اقدامات عملی در این راستا انجام نشده است که نیاز به مساعدت و تعامل در این راستا داریم.
وی اظهار کرد: 50 درصد تصادفات و فوتی های این استان بیشتر در این محور اتفاق می افتد که حتی رسانه ها در سال های گذشته این جاده به جاده مرگ مشهور کرده اند.
مدیر کل راه و شهرسازی سابق خراسان شمالی هم گفت: با حضور رییس جمهور 55 کیلومتر بزرگراه بجنورد - جنگل گلستان در خراسان شمالی افتتاح می شود.
به گزارش ایرنا علی اصغر بدیعی مقدم در این آیین اظهار کرد: یکی از محورهای اصلی استان جاده بجنورد- جنگل گلستان است که در طول چهار سال گذشته 55 کیلومتر از این محور مورد بهره برداری قرار گرفت.
وی در خصوص این محور پر تردد افزود: جاده بجنورد - جنگل گلستان در مسیر دو مرکز تفریحی شمال کشور و مشهد قرار دارد که سالانه تعداد زیادی مسافر و زایر از این محور تردد می کنند.
بدیعی مقدم با بیان اینکه در طول چهار سال 400 کیلومتر راه روستایی آسفالت شده است افزود: هم اکنون شاخص راه روستایی در این استان 44 درصد است که میانگین کشوری در این شاخص. 52 درصد است.
وی افزود: امیدوار هستیم که در سال 96 به میانگین کشوری در این شاخص برسیم.
وی با بیان اینکه 650 هکتار بافت فرسوده در این استان داریم گفت: در این راستا 150 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
در این آیین از علی اصغر بدیعی مقدم قدردانی و علیرضا مصطفی زاده به عنوان مدیر کل راه و شهرسازی خراسان شمالی معرفی شد.
3007/ 6042 خبرنگار: ربابه صانعی ** انتشار دهنده: سیدحسین قدسی


3007/ خبرنگار: ربابه صانعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.