حجت الاسلام حسن شهیدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این وقف شامل مغازه ای به ارزش یک میلیاردو 800 میلیون ریال واقع در پاساژ رضا شهر ایلام به متراژ 18 متر مربع بنام زنده یاد اسد صالحی از یادگاران دوران هشت سال دفاع مقدس است که توسط خانواده وی وقف شده است.
وی گفت: این وقف بصورت منفعتی است که درآمد حاصل از اجاره بهای آن صرف خدمات دهی به کودکان یتیم به میزان 80 درصد و امور قرآنی به میزان 20 درصد خواهد شد.
شهیدی با ذکر اینکه پارسال 50 مورد وقف جدید در استان به ثبت رسیده گفت: با احتساب آنها کل موقوفات استان به 700 مورد افزایش یافته است.
وی با بیان اینکه بیشتر وقف های استان برای مسجد و حسینیه است گفت: باید با فرهنگسازی لازم مردم به سمت وقف های منفعتی هدایت شده و در این زمینه وقف داشته باشند.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان ایلام همچنین احیای فرهنگ وقف جمعی را نیازمند اطلاع رسانی دانست و گفت: رسانه ها وظیفه دارند پیام دینی وقف را به مردم منتقل کنند بطوریکه شرایطی در جامعه ایجاد شود تا فرهنگ وقف به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود.
وی با اشاره به پایین بودن وقف های انتفاعی و دسته جمعی در استان افزود: باید با مشارکت رسانه های گروهی فرهنگ وقف های دسته جمعی در استان احیا شود.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان ایلام یادآور شد: وقف تنها مختص افراد متمکن نبوده و هر فردی در هر جایگاهی می تواند یاور و حامی وقف باشد.
مجموع وقف های ثبت شده در استان بیش از 700 مورد است که بزرگترین آن زمین های کشاورزی روستای رضا آباد واقع در شهرستان مرزی مهران به گستره هفت هزار هکتار با پنج نیت شامل روشنایی حرم امیرالمومنین(ع)، بازسازی حرم مطهر امامان معصوم کاظمین و سامرا، سادات موسوی و خادمین حرم امامزاده سید حسن (ع) مهران است.
خبرنگار: آزاده خرم***انتشار دهنده : شهریار حیدری فر
7171/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.