به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، صبح امروز جمعه 18 فروردین ماه زمین لرزه ای با قدرت 2.3 ریشتر شهر سالند از توابع شهرستان دزفول در شمال استان خوزستان را لرزاند.

این زلزله در ساعت 01:54:44 شهر سالند در استان خوزستان را به لرزه درآورد و در عمق 11 کیلومتری زمین رخ داد.

رئیس جدید کمیته امداد باغملک منصوب شد

طی حکمی از سوی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان، موسی حاجی‌زاده به عنوان رئیس جدید کمیته امداد امام خمینی(ره) باغملک منصوب شد.

مراسم  معارفه  رئیس جدید کمیته امداد امام خمینی (ره) باغملک با حضور جمال شیبه قائم مقام مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان، حسینی رئیس حراست وطن پرست  معاون اداری و مالی کمیته امداد خوزستان، مسئول دفتر نماینده ایذه و باغملک  و معاون فرماندار در دفتر فرماندار باغملک برگزار شد.

نجوای عاشقانه منتظران ظهور در اهواز

همزمان با ایام نورانی ماه رجب مردم اهواز با حضور در حرم حضرت علی بن مهزیار اهوازی دعای ندبه را زمزمه کردند و ظهور منجی عالم بشریت را از خداوند متعال درخواست کردند.

این آیین معنوی که با حضور اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان اهوازی از سراسر شهر برگزار شد.

آغاز گرده افشانی نخیلات شهرستان شادگان

عملیات گرده افشانی نخیلات شهرستان شادگان در سطح 10 هزار هکتار آغاز شد.

سرپرست جهادکشاورزی شهرستان شادگان گفت: سطح زیر کشت این محصول 13 هزار و 600 هکتار با 2 میلیون و 600 هزار اصله نخل است که از این سطح 10 هزار هکتار آن بارور و 3 هزار هکتار آن غیر بارور هستند.

جبار حمادی اظهار داشت: از این سطح 80 درصد نخیلات مربوط به حوزه جراحی و 20 درصد آن مربوط به حوزه کارون است.

وی با بیان این مطلب که عملیات گرده افشانی نخیلات بیشتر به صورت سنتی و دستی صــــــورت می‌گیرد افزود: گرده افشانی نخیلات شهرستان از اوایل فروردین ماه شروع و تاکنون دو سوم نخیلات گرده افشانی شده‌اند.

حمادی گفت: با توجه به سرد شدن هوا در شهرستان  گرده افشانی نخلستان‌ها در موعد مقرر انجام شد که بهترین زمان برای گرده افشانی است ، اما در سال گذشته به دلیل گرم شدن هوا گرده افشانی از اوایل اسفند ماه آغاز شد.

وی با بیان اینکه ارقام زودرس در اوایل فروردین و مابقی ارقام به ترتیب زودرسی، گرده افشانی می‌شود، اضافه کرد: در این شهرستان ارقام غنامی و سمساوی استفاده می‌شود که ارقام غنامی از تمامی ارقام موغوب‌تر است.

غبارروبی گلزار شهدای اهواز

مردم اهواز با حضور در مراسمی مزار شهیدان گلگون کفن خود در گلزار شهدای اهواز را غبارروبی کردند.

در این برنامه اقشار مختلف مردم حضور یافتند و یاد و خاطره شهدای والامقام از جمله شهدای عملیات کربلای 5، شهدای عملیات والفجر 8، شهدای عملیات نصر 4، شهدای عملیات کربلای 4 و شهدای عملیات کربلای 10  را گرامی داشتند.

دام‌های امیدیه تحت پوشش بیمه دام قرار گرفتند

افزودن بر 3 هزار و 700  راس دام  در سال گذشته در امیدیه تحت پوشش بیمه دام قرار گرفتند.

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان امیدیه گفت: در سال گذشته تعداد 3 هزار و 753 راس دام و 250 فروند کندوی زنبور عسل در شهرستان امیدیه تحت پوشش بیمه قرار گرفتند.

سید داوود علوی‌فرد افزود: موارد بیمه شده شامل 412 راس دام سنگین، 3 هزار و 341 راس دام سبک و 250 فروند کندوی زنبور عسل است.

وی هدف از بیمه را جبران خسارت وارده شده به دامداران و زنبورداران شهرستان در اثر عوامل محیطی عنوان کرد.

برداشت بامیه از سطح مزارع دشت آزادگان

عملیات برداشت بامیه از سطح مزارع شهرستان دشت آزادگان آغاز شد.

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان دشت آزادگان گفت: عملیات برداشت بامیه زیر پلاستیکی از سطح 585 هکتار از نهم فروردین ماه در مزارع این شهرستان آغاز شده است.

قاسم بیت سعید با بیان این مطلب که برداشت بامیه در هر هکتار 8 تن است، اظهار داشت: پیش بینی می‌شود از سطح مذکور 4 هزار و 680 تن بامیه تولید و به بازار مصرف عرضه شود.

اجرای برنامه‌های آگاه‌سازی اختلال طیف اوتیسم در خوزستان

معاون امور توانبخشی اداره‌کل بهزیستی خوزستان از اجرای برنامه‌های آگاه‌سازی اختلال طیف اوتیسم با شعار "پیش به سوی کسب توانایی تصمیم‌گیری برای خود" به مناسبت دوم آوریل روز جهانی آگاه‌سازی اوتیسم خبر داد و گفت: با توجه به روند رو به رشد اختلال طیف اوتیسم در کشور و استان، تشخیص این اختلال و مداخله بهنگام بسیار اهمیت دارد.

سید غلام‌علی جعفری با اشاره به این‌که 5 مرکز روزانه آموزشی و توانبخشی اوتیسم در شهرهای اهواز، اندیمشک، ماهشهر و شوشتر در سطح خوزستان تحت نظارت بهزیستی فعالیت می‌کنند، بیان کرد: به منظور مشخص کردن میزان شیوع و یافتن بهترین شیوه غربال، تشخیص و مداخله در این اختلال برنامه‌های آزمایشی و کشوری در فازهای حساس‌سازی، غربال، تشخیص و مداخله در این مراکز در حال اجرا است.

وی افزود: برنامه‌هایی از 13 تا 21 فروردین به مناسبت این روز در خوزستان در حال اجرا است که شامل برگزاری کارگاه‌های هنری برای افراد مبتلا به اوتیسم، راه‌اندازی کاروان‌های اطلاع‌رسانی، استقرار چادرهای اطلاع‌رسانی در پارک‌ها، استقرار پایگاه‌های موقت غربالگری در پارک‌ها و معابر عمومی و راهنمایی خانواده‌ها و تبلیغات محیطی می‌شود.

صادرات پیاز از بندرشادگان به خارج از کشور

افزون بر 27 تن پیاز از بندر شادگان به خارج از کشور صادر شد.

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان شادگان گفت: در اسفند ماه سال گذشته 35 تن پیاز خوراکی از بندر شادگان به خارج کشور صادر شد.

جبار حمادی با اشاره به اهمیت صادرات محصولات کشاورزی افزود: لزوم عاری بودن محموله‌های کشاورزی صادراتی از انواع بیماری‌ها و اعمال ضوابط و مقررات قرنطینه‌ای از اهمیت بسزایی برخوردار است.

پیام تسلیت استاندار خوزستان در پی درگذشت نماینده اسبق

غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان در پی درگذشت نماینده اسبق مردم ماهشهر و هندیجان در مجلس شورای اسلامی پیامی به شرح زیر صادر کرد:

استان خوزستان در غم از دست دادن یکی از ااندیشمندان دینی و ادبی خود به سوگ نشست. استاد محمدزید بهبهانی، نماینده دوره اول مردم شریف ماهشهر  هندیجان سربندر در مجلس شورای اسلامی پس از سالها تلاش و مبارزه دردوران ستم شاهی و خدمات ارزنده پس از پیروزی انقلاب اسلامی  سالها مطالعه و تحقیق با بجا گذاشتن آثار ارزشمند فرهنگی، دار فانی را وداع گفت. اینجانب این مصیبت و ضایعه فرهنگی را به خانواده محترم ایشان و مردم فرهنگ مدار استان خوزستان بویژه شهرستان‌های ماهشهر و بهبهان تسلیت عرض نموده و از درگاه باریتعالی علو درجات برای آن مرحوم آرزومندم.

بزرگداشت جانباز حبیب‌الله لجم‌اورک در هفتگل

آئین بزرگداشت جانباز سرافراز اسلام حبیب‌الله لجم‌اورک با حضور اقشار مختلف مردم و جوانان در هفتگل برگزار شد.

در این برنامه که در مسجد جامع حضرت حجت(عج) هفتگل برگزار شد جمعی از خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان و بسیجیان حضور داشتند و یاد و خاطره این جانباز را گرامی داشتند.

افزایش ناوگان ماشین آلات کشاورزی در هویزه

افزون بر 40 دستگاه به ماشین آلات و ادوات کشاورزی شهرستان هویزه افزوده شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هویزه گفت: در سال گذشته تعداد 75 دستگاه از جمله تراکتور سبک و سنگین و ادوات به بانک معرفی که از این تعداد 21 دستگاه تراکتور سبک و سنگین و تعداد 20 دستگاه ادوات همراه جذب شد.

محمد غانمی افزود: جهت خرید دستگاههای مذکور  مبلغ 17 میلیارد  ریال تسهیلات بانکی به متقاضیان پرداخت شد.

غبارروبی مزار شهید عملیات نصر 4

مزار یکی از شهدای عملیات نصر 4 در گلزار شهدای اهواز غبارروبی شد.

در این برنامه که در قطعه 2 گلزار شهدای اهواز انجام شد مزار شهید عبدالامیر ساغرزاده از شهدای والامقام دوران هشت سال دفاع مقدس غبارروبی شد و حاضران به این دلیر مرد ادای احترام کردند.

شهید عبدالامیر ساغرزاده از جمله جوانان و فرزندان برومند اهواز است که در تاریخ 29 آذر ماه سال 1344 دیده به جهان گشود و در دوران دفاع مقدس به صف رزمندگان اسلام پیوست.

این جوان دلیر در تاریخ دهم تیر ماه سال 1366 به همراه چند تن دیگر از جوانان اهوازی در عملیات نصر 4 به فیض عظیم شهادت نائل شد.

پیکر مطهر این شهید والامقام پس از تشییع با شکوه در اهواز به گلزار شهدای این شهر منتقل شد و در کنار همرزمانش در قطعه 2 ردیف 20 آرام گرفت.

لوله انتقال آب در اهواز شکست

یک لوله بزرگ انتقال آب در اهواز شکست که سبب جاری آب در چند خیابان این شهر شد.

این شکستگی که در یک خط لوله آب در خیابان شهید رضوی در روبه‌روی حرم مطهر علی‌ بن مهزیار اهوازی و کنار ریل راه آهن رخ داد.

شکستگی لوله انتقال آب، سبب هدر رفتن مقدار زیادی از آب شرب مردم اهواز شد.

به علت این شکستگی آب زیادی در خیابان شهید رضوی و خیابان آزادگان (24 متری) جمع شده و رفت و آمد عابران را با مشکل مواجه کرده است.

این شکستگی در چند جای لوله انتقال آب رخ داد و علت آن به احتمال زیاد پوسیدگی لوله است.

انتصاب رئیس جدید اداره برق باغملک

در حکمی از سوی  مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان خوزستان،  ستار نظری به عنوان رئیس جدید اداره برق باغملک منصوب شد.

مراسم معارفه رئیس جدید اداره برق باغملک با حضور معاون بهره برداری شرکت توزیع و انتقال خوزستان و  رئیس  حراست شرکت توزیع نیروی برق استان، فرماندار ، معاونت فرماندار و مسئول دفتر نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس، در دفتر فرماندار باغملک برگزار شد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 607672
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.