شهناز قبادی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اهمیت ‌دادن به مباحث بانوان در واقع ارزش نهادن به سلامت خانواده و جامعه است و برای ایجاد روحیه نشاط و شادابی و ارتقا سرانه فضای ورزشی باید راهکارهایی اندیشیده شود که نیازمند پیگیری مستمر هستند.
وی افزود: ورزش در استان ایلام و در بخش بانوان پیشکسوتان و بزرگانی دارد و هر روز شاهد افتخار آفرینی آنها در سطح ملی و بین المللی هستیم و با مدیریت صحیح و استفاده از ظرفیت‌ها نه تنها ورزش این استان توسعه می یابد بلکه بانوان نیز از فرصت های بدست آمده نهایت بهره را می برند.
وی با بیان اینکه توسعه ورزش به ویژه در بخش بانوان به طور جدی در دستور کار مسئولان قرار دارد، گفت: پس از برگزاری مسابقات دو و میدانی انتخابی استان قرار است نوابین هیات ها برای توسعه ورزش و رفع مشکلات و کمبودها در هیات های ورزشی بخش بانوان به شهرستان ها اعزام شوند و این کار بطور مستمر ادامه یابد.
معاون ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان ایلام یادآور شد: زیر ساخت های ورزش بانوان در استان مورد توجه قرار گرفته و در تلاشیم با برنامه ریزی و مدیریت در سال جدید امکانات و جایگاه ورزش بانوان در استان را ارتقا دهیم.
وی با بیان اینکه بدنبال ایجاد فرصت های برابر برای حضور در عرصه های ورزشی برای بانوان هستیم اضافه کرد: این برابری در میزان امکانات و سطح برخورداری از فضاها و فرصت های ورزشی نمایان است و تحقق کامل این هدف منوط به خواست و اراده بانوان استان است.
وی سطح و توان کیفی بانوان ورزشکار استان را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: توسعه ورزش بانوان پشتوانه خوبی برای ورزش استان ایلام در بعد حرفه ای و قهرمانی است و با تشویق، فرهنگ سازی و تبیین اهمیت ورزش در سلامت فردی و اجتماعی باید سهم ورزش بانوان افزایش یابد.
قبادی تاکید کرد: با توجه به اهمیت توسعه ورزش حرفه ای و قهرمانی، تحقق این امر نیازمند توسعه ورزش در بخش بانوان است و باید بر افزایش کمی و کیفی فعالیت بانوان در زمینه ورزش تمرکز بیشتری از طرف هیات های ورزشی بانوان صورت گیرد.
به گفته وی تحقق تمامی این اهداف با کمک مسئولان، جوانان، پیشکسوتان، همکاران، اصحاب رسانه و مردم محقق خواهد شد.
به گزارش ایرنا، با توجه به جمعیت 580 هزار نفری استان ایلام هم اکنون 9 هزار بانوی ورزشکار در رشته های مختلف بصورت سازمان یافته به انجام فعالیت ورزشی مشغول هستند که این میزان از بانوان ورزشکار ایلامی فقط شامل افرادی است که دارای کارت بیمه ورزشی هستند و به شکل رسمی تحت نظر هیات های مختلف ورزشی استان سازماندهی شده اند.
از 35 هیات ورزشی بانوان، 30 هیات در استان ایلام فعالیت دارند و فعال ترین و مقام آورترین رشته های ورزشی بانوان در ایلام تیراندازی، هاکی، فوتبال، کونگ فو، بدمینتون، کاراته، کبدی، اسکیت، والیبال، رزمی و کوهنوردی است.
همچنین در سال 95 و در رویدادهای مختلف ورزشی ورزشکاران زن استان ایلام موفق به کسب 132 مدال ملی، 59 مدال بین المللی و 102 مدال آسیایی شدند.
خبرنگار: لیلی خاکی**انتشار دهنده : شهریار حیدری فر
7180/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.