به گزارش ایرنا، ظفر محمدی روز سه شنبه در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی مراغه افزود: تشویق نسل جوان و نوجوان جامعه به امر کتابخوانی با فرهنگ سازی و استفاده از برنامه های فرهنگی و آموزشی در مدارس محقق می شود.
وی ادامه داد: رفع مشکلات فضای کتابخانه های این شهرستان و نیز افزایش تعداد این مراکز فرهنگی با استفاده از ظرفیت خیران و دستگاه های فرهنگی و اجرایی ضروری بوده و موجب ارتقای سطح کتابخوانی در جامعه می شود.
وی اضافه کرد: با پیگیری ها و رایزنی های انجام شده مشکلات و دغدغه های کتابخانه های این شهرستان با مشارکت دستگاه های این شهرستان مرتفع می شود.
محمدی گفت: به منظور ترغیب بانوان جامعه به امر کتابخوانی، با همکاری شهرداری و کتابخانه های عمومی این شهرستان، کتابخانه یا ایستگاه مطالعه در پارک بانوان کوثر نیز به زودی راه اندازی می شود.
نائب رئیس شورای اسلامی شهر مراغه نیز در این جلسه گفت: فضای موجود و تعداد کتابخانه های این شهرستان در شان و منزلت فرهنگی و علمی مردم این منطقه نبوده و باید ارتقا یابد.
بهمن حسین نژاد افزود: تخصیص بودجه مناسب و نیز بهره گیری از ظرفیت خیران این شهرستان برای ارتقای سطح کتابخانه ها و افزایش آنها با توجه به پیشینه فرهنگی و تاریخی مراغه ضروری است.
وی ادامه داد: برنامه های مناسب برای ترویج آحاد مردم برای استفاده از کتابخانه ها و افزایش سرانه مطاله در یان شهرستان با مشارکت دستگاه های فرهنگی اجرا شود.
مدیر نهاد کتابخانه های عمومی مراغه نیز در این جلسه با اشاره به پایین بودن سرانه مطالعه و عضویت در کتابخانه های این شهرستان گفت: هم اکنون چهار هزار و 93 نفر در سه کتابخانه عمومی این شهرستان عضو هستند که با توجه به جمعیت این شهرستان، این آمار بسیار اندک است.
مومن زاده افزود: سرانه کتاب موجود در کتابخانه های این شهرستان با توجه به فضای محدود و تعداد پایین آنها، به ازای هر نفر سه دهم جلد کتاب بوده و این رقم باید به یک کتاب به ازای هر شهروند افزایش یابد.
وی ادامه داد: زیربنای کنونی کتابخانه های عمومی این شهرستان سه هزار و 365 متر مربع بوده و این فضا به ازای هر 100 نفر 1.3 متر مربع است.
وی اضافه کرد: دعوت از مدارس برای بازدید از کتابخانه های عمومی، افزایش زمان استفاده از کتابخانه ها، اجرای طرح های عضویت رایگان در برخی از روزهای سال و نیز ارتقای کتاب های موجود از جمله راهکارهای انجام شده برای افزایش جلب عضویت در این کتابخانه ها و افزایش سرانه مطالعه در این شهرستان بوده است.
به گزارش ایرنا، هم اکنون در شهرستان مراغه سه کتابخانه عمومی اوحدی، خواجه نصیر و ثامن الائمه خداجو با حدود چهار هزار عضو فعال وجود دارد.
شهرستان مراغه با حدود 250 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار: ابراهیم مطلوبی**انتشاردهنده:عیسی عطاپور**
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.