محمد سلیمانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در اجرای طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی در کنار خدمات ارائه شده، به صورت رایگان از مسافران تست فشار خون انجام خواهد شد.
وی ادامه داد: در اجرای این طرح که از 25اسفندماه آغاز شده 480 نفر از اعضای جوانان این جمعیت مسافران و میهمانان در این استان را راهنمایی و در این راستا 23 پست ثابت و سیار در ورودی و خروجی شهرهای استان ایلام دایر شده تا ضمن راهنمایی مسافران بسته های فرهنگی شامل بروشور نقشه جغرافیای استان و نکات ایمنی را بین آنها توزیع کنند.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر ایلام با اشاره به اجرای طرح امداد و نجات جاده ای این جمعیت در تعطیلات نوروزی تاکید کرد: در اجرای این طرح علاوه بر 11 پایگاه جاده ای ثابت مستقر در جاده های ارتباطی استان، پنج پایگاه دیگر نیز به صورت سیار راه اندازی شده است
سلیمانی یادآور شد: دستگاه های خودرو نجات، آمبولانس و پشتیبان نیز به همراه امدادگرآن آموزش دیده در این پایگاه ها مستقر و تا 15فروردین سال آینده نسبت به ارائه خدمات امداد جاده ای به مسافران نوروزی اقدام کنند.
به گفته وی، همچنین امسال و در اجرای طرح سحاب با عنوان سامانه حرکت امدادی بشر دوستانه با استفاده از دوچرخه خدمات امدادی و فرهنگی را به مسافران نوروزی در جاده های ارتباطی ارائه خواهند کرد.
سلیمانی از استقرار بالگرد این جمعیت از پنجم فروردین ماه سال آینده در مرکز این استان با هدف تسریع در عملیات امدادرسانی سوانح احتمالی جاده ای و کاهش تلفات حوادث خبر داد.
وی اظهار کرد: بر اساس زمان بندی اعلام شده از سوی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران این بالگرد از پنجم فروردین به مدت 10 روز در این استان مستقر است تا در صورت نیاز امدادرسانی به حوادث در کوتاهترین زمان ممکن انجام شود.
به گزارش ایرنا، اجرای طرح های امداد نوروزی و راهنمایی مسافران نوروزی با هدف کاهش تلفات جاده ای و ارائه خدمات به مسافران تعطیلات نوروزی همزمان با سراسر کشور از 25 اسفند امسال تا 15 فروردین سال 96 در استان ایلام نیز اجرا می شود.
خبرنگار: آزاده خرم ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7171/9002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.