در این یادداشت آمده است:
پس از عمری غریبی، بی نشانی
خدا می خواست در غربت نمانی
از آن سرو سر افراز تو هر چند
پلاکی بازگشت و استخوانی
پرده اول: یادمان شهدای گمنام بهشت رضای ایلام؛ مدت هاست که هر غریبه ای وارد شهر می شود ابتدا دلتنگی هایش را آنجا می برد.
راهی روشن درپیش می گیرد به سمت صراط المستقیم شهدا، آنجا که حتی وزیران، وکیلان و مسئولان کشوری حاضر می شوند و فاتحه ای می خوانند و عرض ارادت و..
پرده دوم: یادمان شهدای گمنام تپه نورالشهدا؛ آنجا بر بلندای پارک جنگلی چغاسبز مُشرف بر شهر ایلام، پرچم خاطرات حماسی و ماندگارشان در اهتراز است.
مزار عزیزی به چشم می خورد، گاه گاهی جوانان با معرفت شهر، فارغ از هیاهوی ملال آور زندگی امروزی، خود را به بالای تپه نورالشهدا می رسانند آنان در خلوت عارفانه خود با شهیدان نجوایی آگاهانه سر می دهند تا معنویت یاد شهدا همچنان در ذهن و ضمیرشان زنده بماند.
پرده سوم: یادمان شهدای گمنام دانشگاه ایلام؛ در فضای روبروی مسجد دانشگاه مزار 2 شهید پاکباز روحت را می نوازد و آرامشی معنوی نثارت می کند.
روزهایی هست که به عینه می بینی یکی از اساتید، وضو می گیرد و بر مزارشان فاتحه ای می خواند و با چند قطره اشک ناب چشمانش را روشن می کند، آنگاه سبکبال در کلاس درس دانشجویانش حاضر می شود بعدها می فهمی که او خود فرزند یک شهید است.
پرده چهارم: دهه فاطمیه فرا رسیده است، باز هم مهمان داریم، افلاکیان به شفاعت خاکیان أمده اند، 6 شهید سرو بالا، غریبانه در تابوت هایی پیچیده در پرچم سه رنگ ایران، بوی بدر، بوی شرهانی، بوی محرم می دهند با مُشتی استخوان و پلاکی منقش آمده اند تا به ما غفلت زدگان تکانی و تلنگری بدهند.
تابوت ها برشانه های شهر تشیع می شوند، دل ها به همهمه افتاده اند، مداحان مرثیه سُرایی می کنند، مشت ها بر سینه ها کوبیده می شوند، اشک ها گونه ها را خیس خیس می کنند، باز هم شهید آورده اند. در باغ شهادت باز باز است.
بخش چوار، مقصد و یادمان پیکر مهطر 2 شهید گمنام است. راستی کاروان شهید همچنان در راه است مقصد بعدی کجاست؟! یادمان شهدای گمنام بعدی ما کجاست؟! کدام کوچه کدام خیابان کدام محله آبرو دارد که میزبان این عزیزان باشد؟!
درنگی کنیم، کمی در خود جستجو کنیم شاید در محله سینه هامان هنوز جایی شعله ور باشد. فانوس آنجا را روش نگه داریم سینه هامان را یادمان شهدای گمنام کنیم.
یا وجیها عندالله اشفع لنا عندالله!
منبع: روزنامه مهران
9002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.