به گزارش ایرنا پیکر ایناین شهدا از چهار راه مطهری در جوار مزار شهدای گمنام شهر بر فراز مردم بندرعباس قرار گرفت و تا امامزاده سید مطفر (ع) مشایعت شد.
این شهدای گرانقدر فردا برای اعزام به شهرها و روستاهای هرمزگان تقسیم شده و هر کدام به سمت این شهرها اعزام و مردم آن شهرها و روستاها مجدد آنها را تشییع خواهند کرد.
مسئول امور شهدای گمنام اداره کل حفظ آثار ونشر ارزش های دفاع مقدس هرمزگان سه شبنه در گفت و گو باخبرنگار ایرنا اظهار داشت: این 20 شهید گمنام که پیکر آنان در 6 ماه گذشته در مناطق مختلف عملیاتی تفحص شده در 10 نقطه استان به خاک سپرده می شوند.
سجاد امیریان بیان کرد: 2 شهید عصر چهارشنبه در شهر کوشکنار، 2 شهید عصر چهارشنبه در شهر تازیان، 2 شهید صبح پنجشنبه در روستای چهواز پارسیان ، 2 شهید صبح پنجشنبه در منطقه پنج نیروی دریای سپاه ( شهر بندرلنگه) ، 2 شهید صبح پنجشنبه در روستای شمیل، 2 شهید صبح پنجشنبه در شهر تخت، 2 شهید صبح پنجشنبه در روستای کشپیری میناب ، 2 شهید صبح پنجشنبه در سردشت بشاگرد، 2 شهید صبح جمعه در شهر فین و 2 شهید صبح جمعه در بندرمقام به خاک سپرده می شوند.
وی یادآور شد: کوچکترین شهید گمنامی که به همراه این شهدا به هرمزگان آمده 17 سال و بزرگترین شهید 37 سال سن دارند.
همزمان با آغاز ایام فاطمیه دوم و سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) ، 20 شهید گمنام دوران دفاع مقدس امروز سه شنبه در میان استقبال پرشکوه مردم هرمزگان از راه فرودگاه بین المللی بندرعباس وارد این شهر شدند.
یکشنبه هفتم آذرماه 95 نیز 10 شهید گمنام مربوط به عملیات های والفجر یک ، خیبر و محرم وارد هرمزگان شدند و پس از تشییع باشکوه در شهرهای بندرلنگه ، پارسیان ، بندرعباس ، میناب و سیریک ، 3 شهید در بندرکنگ و 2 شهید در جزیره لاوان از توابع بندرلنگه ، 2 شهید در روستای قلعه قاضی بندرعباس ، 2 شهید در بندزرک میناب و یک شهید نیز در شهرستان سیریک به خاک سپرده شدند.
3219/ 6048
خبرنگار: عزت الله معمارباشی ** انتشار دهنده : خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.