نورالله تیموری روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مجتمع های آبرسانی در سطح روستاها یک بحث ملی و زیر بنایی است که بستر سرمایه گذاری و زیر ساختی برای آینده است لذا تنها راه حل مشکل آب بخش روستایی توسعه این مجتمع ها است.
وی با اشاره به اینکه ساخت هشت مجتمع آبرسانی روستایی در دستور کار آب و فاضلاب روستایی ایلام قرار دارد، افزود: بیش از 310 میلیارد ریال اعتبار برای ساخت این تعداد مجتمع‌های آبرسانی اختصاص یافته است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی ایلام یادآور شد: این شرکت در راستای تعهد اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در تلاش است تا با تکمیل تعداد دیگری از مجتمع‌های آبرسانی روستایی تا پایان امسال و سال آینده، 31 روستای دیگر را از گردونه آبرسانی سیار خارج کند.
تیموری تاکید کرد: هم اینک 46 روستای استان به صورت سیار آبرسانی می شوند که در پیک مصرف و فصل گرما این میزان تا 100 روستا نیز افزایش می یابد.
مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی ایلام ایجاد مجتمع های آبرسانی را دغدغه اصلی آبفای روستایی خواند و افزود: به طور قطع می توان گفت که رسیدگی همه جانبه به روستاها، باعث ماندگاری و پایداری جمعیت و همچنین مهاجرت معکوس و حل معضل حاشیه نشینی خواهد شد.
به گزارش ایرنا، تعداد کل مشترکان آب روستایی استان ایلام 45 هزار و 544 مشترک است که از این شمار 885 را مشترکان عمومی و ادارات، یک هزار و 587 را مشترکان تجاری و صنعتی و 43 هزار و 99 مشترک را بخش مسکونی تشکیل داده است.
منابع تامین آب روستایی ایلام 166 منبع است که 105 مورد آن را چشمه ها و 61 مورد چاه و قنوات است.
خبرنگار: فرهاد فرامرزی** انتشار دهنده : شهریار حیدری فر
3032/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.