ابراهیم جلیلی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: منطقه آزاد ماکو یکی از بهترین مکان های سرمایه گذاری در ایران و سکوی صادرات برای کشورهای منطقه است و این همایش در راستای بندهای ابلاغی اقتصاد مقاومتی و ترویج و توسعه صادرات و آسیب شناسی در ارائه شیوه های برون رفت از موانع صادراتی برگزار می شود.
وی اضافه کرد: شناخت بازار، شرایط منطقه ای، ظرفیت های منطقه آزاد ماکو به عنوان بزرگترین منطقه آزاد، حفظ و ارتقای موقعیت آن در مبادلات و توسعه اقتصادی از اهداف برگزاری این همایش است.
وی همچنین از برگزاری نمایشگاه توانمندی های تولیدی، صنعتی، معدنی، کشاورزی، بازرگانی و خدمات لجستیک همزمان با برگزاری این همایش در نمایشگاه بین المللی منطقه آزاد ماکو خبر داد و اظهار کرد: پیش بینی می شود در این نمایشگاه 85 واحد تولیدی، صنعتی، معدنی، کشاورزی و بازرگانی منطقه آزاد ماکو توانمندی های خود را به نمایش بگذارند.
وی با اشاره به این که منطقه آزاد ماکو دروازه ورود به اروپاست، گفت: با بهره مندی از ظرفیت های این منطقه می توان فرصت بسیار مناسبی برای سرمایه گذاران و صادرکنندگان ایجاد کرد.
به گزارش ایرنا، منطقه آزاد ماکو در پنج هزار کیلومتر مربع مساحت شهرستان های ماکو، شوط و پلدشت را در شمال آذربایجان غربی شامل می شود.
این منطقه در مرز ایران با ترکیه و جمهوری خودمختار نخجوان قرار دارد.
7132/2093 ** خبرنگار: حمید قاسمی ** انتشاردهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.