به گزارش ایرنا فرشید گل زاده کرمانی شامگاه جمعه در نشست خبری جانبی سومین نمایشگاه، مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری استان کرمان افزود: در حال حاضر به بحث خرما و برنج ایرانی ورود کرده ایم و سال گذشته 60 کالا را با برند رفاه عرضه کردیم و برای سال 96 افزایش چشمگیری در این بخش خواهیم داشت.
وی با بیان اینکه شرکت رفاه یکی از مصادیق اقتصاد مقاومتی است عنوان کرد: در حال حاضر سه هزار تولید کننده ایرانی کالاهای خود را از طریق رفاه عرضه می کنند.
رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فروشگاه های زنجیره ای رفاه گفت: برنامه داریم که سال آینده به عنوان یک برند ملی در کشورهای دیگر حضور داشته باشیم چرا که این کشورها برای دعوت از شرکت رفاه اعلام آمادگی کرده اند.
وی خاطرنشان کرد: شرکت فروشگاه های رفاه تعداد 230 فروشگاه زنجیره ای بزرگ و یکهزار عاملیت فروش در سطح کشور دارد و طی 2 سال و نیم گذشته با همت تمامی همکاران توانستیم مفهوم فروشگاه های نسل جدید را به تصویر بکشیم.
وی گفت: امروز تمامی مواد غذایی همچون گوشت، میوه و غذای آماده در فروشگاه های زنجیره ای رفاه عرضه و حتی تولید نان نیز به صورت مستقیم در فروشگاه انجام می شود.
گل زاده کرمانی اضافه کرد: در کنار همه این اقدامات، قیمت کمتری را هم به مردم ارائه می کنیم به گونه ای که هر ماه فروش فوق العاده در فروشگاه ها انجام و بیش از 2 هزار قلم کالا را با تخفیف 20 تا 50 درصدی عرضه می کنیم.
وی گفت: از آنجا که بهترین تبلیغ، تخفیف کالاهاست تولید کننده ها نیز به این نتیجه رسیدند که قیمت ها را کاهش دهند و خرید مستقیم و برنامه ریزی شده از تولید کننده تخفیف ها را به سمت مشتری هدایت می کند.
وی با اشاره به برخی ایرادات در صنعت خرده فروشی اظهار کرد: باید شبکه توزیع و فروش اصلاح شود تا تولید رونق پیدا کند زیرا کالاهای ایرانی قابلیت کاهش 15 تا 20 درصدی را دارند که برای رسیدن به این وضعیت باید شبکه توزیع و فروش را اصلاح کنیم.
مدیرعامل شرکت رفاه گفت: امسال تعداد 40 فروشگاه نسل جدید به فروشگاه های رفاه اضافه شد و سال آینده نیز توسعه شتابان تری خواهیم بود.
وی با بیان اینکه مردم کشور سالانه 200 هزار میلیارد تومان از صنعت خرده فروشی خرید می کنند افزود: حدود پنج درصد این خرید از فروشگاه های بزرگ انجام می شود در حالی که در کشورهای دیگر 80 درصد خرده فروشی، مدرن شده است.
گل زاده کرمانی با بیان اینکه اعطای نمایندگی فروشگاه های رفاه در کشور شروع شده است عنوان کرد: با پیوستن فروشگاه های سنتی به این فروشگاه ها قطعا فروشگاه های خرد و سنتی در هزینه های خود 15 درصد کاهش خواهند داشت و این امکان وجود دارد که فروشگاه های سنتی به فروشگاه های زنجیره ای ملحق شوند.
وی گفت: اوایل سال 93 با رکود اقتصادی شدید، رقبای بزرگ اقتصادی و تجهیزات فرسوده فروشگاه های رفاه مواجه شدیم و برخی از سهامداران تصمیم گرفتند سهام شرکت را بفروشند و در همین راستا در تابستان 93 سهام شرکت رفاه عرضه شد اما هیچ خریداری پیدا نشد بنابراین تصمیم گرفته شد که با فروش تجهیزات، رفاه را تعطیل کنند.
وی ادامه داد: با متمرکز شدن روی این صنعت، ده ها پروژه جدید را تعریف و تغییرات را در تمامی حوزه ها شروع کردیم به گونه ای که طی 2 سال گذشته سهام شرکت فروشگاه های رفاه با رشد چشمگیری مواجه شد و سهام 950 تومانی به بیش از یکهزار و 250 تومان افزایش یافت آن هم در دوره ای که سرمایه گذاری بسیار سخت بود.
سومین نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری استان کرمان که روز چهارشنبه چهارم اسفند در سالن ورزشی برق منطقه ای کرمان گشایش یافت تا هشتم اسفند ادامه دارد.
خبرنگار: کمیل بهشتیان ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
7429/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.