به گزارش ایرنا، محمدرضا جهانسوز روز پنجشنبه در مراسم روز مهندس در پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران در کرج، به سخنان رییس جمهوری در راهپیمایی 22 بهمن امسال در خصوص 117 میلیون تن تولیدات کشاورزی در سال جاری اشاره کرد و گفت:‌ پیش از انقلاب کشوری وابسته در همه زمینه ها بوده ایم، اما امروز توانسته ایم پیشرفت های بسیار خوبی به ویژه در زمینه کشاورزی به دست آوریم.
رییس سازمان بسیج مهندسان منابع طبیعی و کشاورزی کشور گفت:با این وجود از لحاظ پایداری محصولات کشاورزی در حال فاصله گرفتن هستیم و باید فکری جدی برای این مساله شود.
وی ادامه داد:‌ایران کشور فقیری نیست و در همه زمینه ها که بر روی هر مساله ای دست گذاشته ایم توانسته ایم دنیا را متحیر سازیم.
جانسوز با اشاره به اینکه طرح خودکفایی برنج در استان های گیلان مازندران و گلستان اجرایی می شود، گفت:‌ 230 نفر برای اجرایی کردن خودکفایی برنج آموزش دیده اند و 430 نفر در هفته آینده این آموزش ها را می گذرانند و پیش بینی می شود بیش از 600 مهندس در این دوره های فشرده آموزش های لازم را فرا گیرند.
وی همچنین گفت: اقتصاد مقاومتی نخستین و مهم ترین شاکله ای است که باید توجه بیشتری به آن شود تا کشور از مشکلات رهایی یابد.
وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری در این الگو همواره مواردی را مطرح کرده اند از جمله اینکه به منابع الهی - انسانی در مبحث الگوی اسلامی - ایرانی پیشرفت توجه داشته باشیم و باید از دانش دنیا نیز استفاده کنیم و علم محور باشیم.
جهانسوز با بیان اینکه در همه زمینه ها باید به صورت بسیجی و جهادی عمل کنیم، اظهار داشت: هر گاه به صورت بسیجی و جهادی عمل کرده ایم، توانسته ایم موفقیت های بسیار خوبی به دست آوریم.
رئیس بسیج مهندسین منابع طبیعی در ادامه به حمایت ویژه سازمان بسیج در زمینه خودکفایی در تولید برنج اشاره کرد و افزود: به صورت جدی وارد اجرای این طرح شده ایم و به همین منظور هماهنگی های بسیار خوبی با بخش تحقیقات صورت گرفته است.
جهانسوز گفت:دوره های فشرده ای برای مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی در حال برگزاری است تا بتوان به صورت علمی این طرح را اجرایی کرد.
7414/خبرنگار:وحیده عسکری**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.