به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین محمدنقی لطفی در خطبه‌‌های نماز جمعه شهر ایلام اظهار کرد: بیانات ارزشمند و مهم رهبر معظم انقلاب در ششمین کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین با شعار همه با هم حمایت از فلسطین، در راستای اهمیت مساله فلسطین و مقاومت بود.
وی افزود: مسئله فلسطین همواره یکی از دغدغه‌های نظام مقدس جمهوری امام و رهبری بوده و پس از پیروزی انقلاب اسلامی مقاومت در برابر اشغالگری، تجاوز رژیم اسرائیل در جهان اسلام تجلی و تبلور یافت و همواره مقاومت اسلامی در مبارزه با رژیم فاسد و جعلی صهیونیستی توانایی و کارآمدی خود را به نمایش گذاشت و همین کارآمدی و مقاومت سبب شد رژیم صهیونیستی و قدرت‌های حامی آن شکست‌های بزرگی تجربه کنند.
خطیب جمعه ایلام یادآور شد: رهبر معظم انقلاب همواره تاکید می کنند هرگز نباید از اهمیت حمایت سیاسی از مردم فلسطین غافل بود، ملت‌های مسلمان و آزادی خواه با هر سلیقه و روش ، تفاوت‌ در بینش‌ها و نگرش‌ها می‌توانند در یک هدف گرد هم آیند و آن تلاش برای آزادی فلسطین است.
لطفی تاکید کرد: این نگرش رهبر فرزانه انقلاب نشانگر بینش و رویکرد راهبردی درباره فلسطین به عنوان یکی از مسائل اصلی جهان اسلام است و می‌تواند نماد وحدت مسلمانان و اتحاد جهان اسلام است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: یکی از اهداف مهم و اساسی انقلاب اسلامی علاوه بر احیای ارزش های دینی و مبارزه با کقر و نفاق رونق و شکوفایی اقتصادی با الهام گیری از معارف دینی مورد نظر ائمه اطهار است.
امام جمعه ایلام گفت: انقلاب اسلامی با هدف برقراری عدالت اجتماعی ، رفع تبعیض و ایجاد امنیت و آرامش در زندگی مردم پایه گذاری شد و تاکنون نیز این ملت برای حفظ و استمرار انقلاباز هیچ کوشش و مجاهدتی دریغ نکرده اند.
لطفی ادامه داد: ولی کشوری که از نظر نیروی انسانی و منابع انرژی جزو ثروتمند ترین کشورهای جهان است ، بخش زیادی از مردم آن در وضعیت بد اقتصادی و معیشتی هستند که زیبنده نظام نیست.
وی بیان مسئله اقتصاد مقاومتی از س.ی رهبری را گوشزد شد و افزود: اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبر معظم انقلاب بر خلاف تفسیرهای غلط و ناروا محدویت سازی نیست بلکه می تواند ظرفیت های زیادی را برای کشور ایجاد کند.
حجت الاسلام لطفی اظهار کرد: هسته اقتصاد مقاومتی ریشه در هویت دینی ما دارد، بر اساس سیره پیامبر اکرم (ص) اگر جامعه‌ای بخواهد قدرتمند به مباحث اجتماعی و سیاسی خود ادامه بدهد ناچار به اشتغالزایی و مبارزه با بیکاری و تن پروری است.
وی یادآور شد: سیره ائمه معصومین (ع) ساده زیستی و پرهیز از هرگونه اسراف بود ، با توجه به گسترش تحریم های بی سابقه دشمن علیه جمهوری اسلامی مساله اقتصاد مقاومتی باید بصورت جدی توسط مسئولان پیگیری شود.
خبرنگار: حسن کهزادیان ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
6119/9002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.