به گزارش ایرنا علیرضا محجوب روز پنجشنبه در آیین بزرگداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی ویژه جامعه کارگری استان کرمان افزود: آیت الله هاشمی رفسنجانی همه را امیدوار نگه می داشت و امیدواری در سخت ترین شرایط، ویژگی این مرد بزرگ بود و باید همانطور که ایشان همواره امیدوار بود همه ما هم باید با امید حرکت کنیم.
وی تصریح کرد: خطبه های نمازجمعه آیت الله هاشمی رفسنجانی با عدالت اجتماعی آغاز شد و بیشتر خطبه های وی صرف این موضوع شد.
دبیرکل خانه کارگر تاکید کرد: یکی از موضوعاتی که آیت الله هاشمی به آن زیاد می پرداخت حقوق کارگری بود و این موضوعی است که در اسلام و سیره نبوی و ائمه (ص) بر آن تاکید شده است.
محجوب اضافه کرد: شاید از نظر بلاغت و روانی هرگز در باب عدالت اجتماعی در اسلام و در مسائل مختلف عدالت اجتماعی از حیث تنوع هیچ کسی به اندازه آیت الله هاشمی رفسنجانی در باره این موضوع صحبت نکرده باشد.
وی تاکید کرد: از همه مردم و کسانی که دلسوز فقرا و مردم و نگران آسیب ها و آفت های اجتماعی هستند به مطالعه مجدد و بازنگری در گفته های ایشان در خطبه های نماز جمعه دعوت می کنم.
محجوب افزود: ایشان را ابتدا باید به عنوان یک صاحب فکر و صاحب نظر در حوزه علوم اجتماعی و مسائل و مشکلات اجتماعی بشناسیم که علاوه بر نقد و تحلیل، با یک راه حل مدون فرا گرفته از اسلام، سالها فعالیت می کرد.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نظارت ایشان برخی اوقات در جامعه چالش برانگیز بود که نشان از توجه ایشان در حوزه نظری مسائل داشت و همه مسائل در حوزه اجتماعی را با ترازوی عدالت مطرح می کردند.
وی با اشاره به تغییر قانون کار گفت: یکی از مسائلی که همواره مطرح بود، ضرورت تجدید نظر در قوانین حوزه کار بوده است.
محجوب افزود: نظرات ایشان در زمانی که ریاست مجلس شورای اسلامی بودند در کمیسیون کار و امور اجتماعی تدوین و پس از یکسال کار کارشناسی در صحن علنی مجلس تصویب شد.
وی ادامه داد:اما با رد این مصوبه از سوی شورای نگهبان آیت الله هاشمی رفسنجانی پیشنهاد مکاتبه با امام را داد و با پیگیری و صحبت های ایشان مجمع تشخیص مصلحت نظام شکل گرفت.
دبیرکل خانه کارگر کشور تصریح کرد: اولین دستور کار و مصوبه مجمع تشخیص مصلحت در سال 68 قانون کار جمهوری اسلامی است.
وی تصریح کرد: آنچه آیت الله هاشمی رفسنجانی پس از انتخاب به ریاست جمهوری در ذهن داشت، این بود که به کارفرمایان و سرمایه داران میدان بدهند و بر این باور بود که کارگر باید مرفه و آبرومند باشد.
محجوب افزود: آیت الله هاشمی رفسنجانی تاکید داشت قانون کار قوی باشد و از کارگران قدرتمند حمایت کند تا آسیب نبینند.
وی تاکید کرد: اگر امروز راجع به آیت الله هاشمی رفسنجانی صحبت می کنیم باید بدانیم که گذشته و آثار وی مانند پرداختن به شحصیت هایی مثل امیرکبیر و یا مسئله فلسطین بسیار اهمیت دارد.
محجوب با بیان اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی در حوزه اجتماعی عملگرا بود افزود: وی به دنبال تقویت همه نهادها و سازمان های این حوزه بود و سازمان هایی نظیر بهزیستی و تامین اجتماعی در دوره ایشان تقویت شد.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حقیقتا تاریخ ایران بسیاری از شخصیت ها را بعدا شناخت و متاسفانه ما در شناخت شخصیت ها درارای فراز و فرود هستیم.
وی افزود: درباره آقای هاشمی در سالهای اخیر مطالب زیادی گفته شد و بسیاری گوشه های، کنایه ها و تلخی ها را شنیدند و شرایطی پیش آمد که ملاقات با ایشان سخت شد.
محجوب تاکید کرد: این شرایط در دوره خاصی پیش آمد، گرچه رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره به آیت الله هاشمی رفسنجانی توجه داشتند و همواره به دیگران توجه می دادند.
وی تصریح کرد: صبر آیت الله هاشمی رفسنجانی مبتنی بر مظلومیت بود و ما در استفاده و کمک گرفتن و بهره گیری از ایشان به خودمان ظلم کردیم.
محجوب ادامه داد: کسانی که چنین کردند به ایشان ظلم نکردند به ما و خودشان، جامعه اسلامی و کسانی که می توانستند از این تفکر بهره بگیرند ظلم کردند.
دبیرکل خانه کارگر کشور گفت: قطعا می دانیم ما یک قهرمان ملی، اندیشمند بزرگ، مورخ و نویسنده بزرگ و لنگر بزرگ را از دست داده ایم.
وی تصریح کرد: تصمیمات راجع به حمایت از قراردادهای موقت و کارگران پیمانی و موضوع همسان سازی دوسویه بازنشستگان در قانون برنامه توسعه ششم دیده شده است.
محجوب گفت: همکاران ما در مجلس شورای اسلامی همواره کارگران را در مصوبات همراهی کردند و دولت و دستگاه های اجرایی باید به حقوق کارگران و بازنشستگان توجه کنند.
وی بیان کرد: با وجود اینکه بیش از 10 روز از واقعه گذشته از کارگران شهر کرمان و همه کسانی که در این یادبود شرکت کردند تشکر کنم.
آیین گرامیداشت یاد یار امام و رهبری توسط جامعه کارگری با حضور استاندار کرمان، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مدیرکل کار، رفاه و امور اجتماعی و جمعی از مسئولان استان کرمان در تکیه ابوالفضل (ع) کرمان برگزار شد.
خبرنگار: داود رجبی بهجت ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
7437/3029

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.