طرح آبرسانی به ملکشاهی شامل، سه واحد ایستگاه پمپاژ، یک واحد تصفیه خانه آب،۳۰ کیلومتر خط انتقال برق فشار قوی ۲۰ کیلو ولت، ۹ هزار متر مکعب مخزن ذخیره آب و ۲۴٫۵ کیلومتر خط انتقال آب فولادی به قطر ۵۰۰ میلی متر در حال اجرا است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان ایلام با اشاره به پیشرفت ۷۰ درصدی پروژه آب شیرین کن ملکشاهی گفت: در صورت تامین اعتبار این پروژه هفته دولت تکمیل و به بهره برداری می رسد.

به گزارش جماران، نورالله تیموری اظهار داشت: فاز اول این پروژه با اعتبار ۷۰ میلیارد ریال و با ظرفیت یک هزار و ۲۰۰ مترمکعب هم اکنون آماده شده و به صورت آزمایشی در مدار آبرسانی شهرستان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه با بهره برداری از این طرح مشکل شوری آب شهرستان برطرف می شود، تاکید کرد: این طرح با اعتبار ۶۴ میلیارد ریال در زمینی به مساحت ۷۵۰ متر مربع بیش از ۱۶ هزار نفر را تحت پوشش قرار خواهد داد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام با اشاره به فاز دوم اجرای این طرح یادآور شد: با رایزنی های انجام شده تلاش خواهیم کرد بزودی و با تامین اعتبار فاز دوم این پروژه را اجرایی کنیم.

تیموری اعتبار لازم برای تکمیل این پروژه آبرسانی در شهر ملکشاهی را ۴۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در کنار این طرح، پروژه آبرسانی از سد چم گردلان نیز با پیشرفت ۷۰ درصد در حال اجراست که آب شرب شهرستان را در بلند مدت تامین می کند.

وی گفت: ایستگاه پمپاژ شماره ۱ به طور کامل اجرا شده و ایستگاه های پمپاژ ۲ و ۳ و تصفیه خانه آب با پیشرفت چشمگیری در حال اجرا است.

تیموری یادآور شد: همچنین خط انتقال برق فشار قوی بطول ۳۰ کیلومتر بطور کامل اجرا شده است و از ۲۴ کیلومتر خط انتقال آب ۱۸ کیلومتر تکمیل و از ۹ هزار متر مکعب مخزن، هفت هزار متر مکعب به اتمام رسیده است.

وی اضافه کرد: با راه اندازی تصفیه خانه آب شهر ملکشاهی و ایستگاههای  پمپاژ بیش از ۱۵۵ لیتر در ثانیه آب سد ایلام تصفیه شده  و به مخازن ذخیره بین راهی منتقل و از آنجا وارد مدار توزیع شهر ملکشاهی و روستا های اطراف خواهد شد.

وی تصریح کرد: طرح آبرسانی به شهر ملکشاهی و اجرای پروژه تصفیه خانه آب تحول بزرگی در تامین آب شهر ملکشاهی ایجاد می کند و با بهره برداری از این پروژه دیگر مشکلی در خصوص تامین آب این شهر  و روستاهای اطراف وجود نخواهد داشت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.