قاسم سلیمانی‌دشتکی روز شنبه در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان ایلام اظهار داشت: پس از روند کاهشی طی یکی دو هفته گذشته اما به سبب جدی نگرفتن موضوع و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حضور مردم در گردهمایی‌ها و دورهمی‌ها روند بیماری سیر افزایشی پیدا کرده است بطوریکه امروز ۱۰ نفر دیگر به آمار مبتلایان کرونا در استان اضافه شده است.

وضعیت کرونا در شهرستان‌های ایلام و ایوان قرمز است

وی وضعیت کرونا در شهرستان‌های ایلام و مهران را قرمز اعلام کرد و یادآور شد: با این حال ایوان که در اوایل وضعیت بدی داشت به شرایط کنترل نسبی رسیده است اما شاهد سیر افزایشی مبتلایان در شهرستان‌های آبدانان، دهلران، چرداول و سیروان هستیم که مردم این مناطق نیز باید پروتکل‌های بهداشتی و اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و هوشمند را جدی‌تر از قبل بگیرند.

استاندار ایلام عوامل افزایش مبتلایان در این مناطق را علاوه بر حضور مردم در اجتماعات، گردهمایی‌ها و دورهمی‌ها، تردد افراد مبتلا در بین مردم و اجتماع عنوان کرد و گفت: کسانی که دارای علائم بیماری کرونا هستند به هیچ وجه حق ندارند وارد اجتماع شوند چرا که این حرکت جرم تلقی می‌شود.

لزوم رصد و پایش دامنه ارتباطات مبتلایان کرونا

وی ادامه داد: باید فرد بیمار و دامنه ارتباطات وی با دیگر افرد با دقت رصد و پایش شود و مجموعه مورد نظر تحت مراقبت و قرنطینه قرار گیرند تا از شیوع بیشتر بیماری جلوگیری شود.

وی ضمن قدردانی از همراهی خوب مردم استان در به راه انداختن پویش‌های مردمی مبارزه با کرونا و جمع‌آوری کمک برای آسیب‌دیدگان کرونا، افزود: از مردم استان تقاضا می‌کنم خطر کرونا را جدی‌تر بگیرند چرا که اگر مواظبت نکنیم دوباره شاهد خسارات جبران‌ناپذیر کرونا خواهیم شد.

سرمایه‌گذاری ۴۹ هزار میلیارد تومانی در استان طی سال ۹۸

استاندار ایلام گفت: سال گذشته ۴۹ هزار میلیارد تومان در قالب طرح‌های مختلف در این استان سرمایه‌گذاری شد که موجب جهش قابل توجهی در کاهش بیکاری شده است.

سلیمانی‌دشتکی اظهار داشت: طرح‌ها و پروژه‌های مهمی در استان همچون سه پروژه مهم گوگردزدایی، تولید هیدروژن و الفین پتروشیمی آماده افتتاح است و تعداد زیادی طرح نیز چون پروژه‌های لرزه‌نگاری و برخی کارخانه‌های بزرگ استان شروع بکار کرده‌اند.

وی افزایش این حجم عظیم از سرمایه‌گذاری در این بازه زمانی کوتاه را مهم و کم‌نظیر ارزیابی کرد و افزود: یکی از اثرات مهم این سرمایه‌گذاری، بالا رفتن گردش مالی و کاهش معنادار نرخ بیکاری در استان است.

کاهش بیکاری نخستین اثر افزایش سرمایه‌گذاری

استاندار ایلام گفت: اثر اول افزایش سرمایه‌گذاری تعدیل بیکاری در استانی بود که در قبل از دولت تدبیر و امید با نرخ بیکاری بالای ۱۷ درصد در رتبه ۳۱ کاهش بیکاری کشور قرار گرفته بود.

وی ادامه داد: در حالیکه استان در سال ۹۶ با نرخ بالای ۱۲.۶ در رتبه ۱۶ کاهش نرخ بیکاری کشور بود این عدد در سال ۹۸ با نرخ ۸.۳ به رتبه هفت رسید و استان را به رتبه سوم کاهش بیکاری در کشور رساند.

سلیمانی‌دشتکی یادآور شد: در نیمه دوم سال ۹۶ این استان نزدیک ۳۰ هزار نفر بیکار  داشت که امروز با تلاش های صورت گرفته این عدد به ۱۴ هزار بیکار رسیده است و البته این هم آمار بالایی است و تمام تلاش ما در سال جهش تولید نیز بر تعدیل و کاهش این میزان بیکاری در استان خواهد بود.

افزایش تورم دومین اثر افزایش سرمایه‌گذاری

وی اثر دوم افزایش سرمایه‌گذاری در استان را افزایش قیمت‌ها عنوان کرد و گفت: هرجا پول باشد عرضه و تقاضا بیشتر می‌شود و تورم نیز بالا می‌رود.

وی افزود: با این حال بر اساس آخرین گزارش مرکز آمار ایران، تورم در این استان چهار درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

گفتنی است در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان موانع پنج واحد تولیدی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم در جهت رفع موانع اتخاذ شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.