به گزارش روابط عمومی استانداری ایلام، قاسم سلیمانی‌دشتکی اظهار داشت: شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان با حمایت شوراهای اسلامی شهر و روستا تمامی تلاش و برنامه‌ریزی های لازم را در حمایت از شهروندان برای مقابله با این ویروس در شهرها و روستاها به کار گرفته‌اند.

وی یادآور شد: در این راستا تا کنون ۴۷۵ روستا در این استان با استفاده از یک میلیون و ۳۰۰ هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده توسط دهیاری‌ها گندزدایی و ضدعفونی شده است.

وی افزود: همچنین برای گندزدایی ۲۶ شهر در استان، هشت میلیون لیتر مواد ضدعفونی کننده استفاده و ۱۸۰ خودرو بکارگیری شده است.

استاندار ایلام تاکید کرد: از همه ظرفیت‌های استان برای غلبه بر کرونا استفاده می‌کنیم و در این میان نقش دهیاری‌ها و شهرداری‌ها در گندزدایی و ضدعفونی شهرها و روستاها بسیار مهم است.

سلیمانی‌دشتکی یادآور شد: اقدامات مهمی در حوزه خدمات شهری شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در زمینه شست و شو، ضدعفونی و گندزدایی تمامی سطوح شهری و مراکز عمومی و دیگر مراکزی که به نحوی در کنترل این بیماری تاثیرگذار هستند و همچنین جمع‌آوری و حمل و دفن بهداشتی پسماندها به صورت مستمر صورت گرفته و در حال انجام است.

حدود ۲۰۰ هزار نفر معادل ۳۳ درصد از جمعیت ۵۸۰ هزار نفری استان ایلام در روستا و ۶۷ درصد نیز معادل ۳۸۰ هزار نفر در شهرها سکونت دارند.

هم اکنون ۲۵۶ روستای بالای ۳۰ خانوار استان ایلام دهیاری دارند و به خودروی مخصوص حمل زباله نیز تجهیز شده‌اند ضمن اینکه روستاهای زیر ۳۰ خانوار مجاور نیز توسط این دهیاری‌ها پوشش داده می‌شود.

استان ایلام دارای ۱۱ شهرستان، ۲۶ شهر و ۶۶۸ روستاست.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.