به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی در دیدار با قائم مقام کمیته امداد کشور سیاست این نهاد را در راستای خودکفایی مددجویان قابل تقدیر عنوان کرد و افزود: یک تضاد عجیب در ایلام وجود دارد در عین اینکه یک ششم جمعیت استان تحت پوشش نهادهای حمایتی است اما از طرفی نرخ تورم و میزان هزینه خانوارها بالاتر از میانگین کشوری است و منابع غنی خدادادی فراوانی در استان نیز وجود دارد.

وی یادآور شد: با وجود اینکه نظام و دولت های مختلف خدمات ارزشمندی در استان انجام داده اند اما به خاطر عمق محرومیت و عدم توسعه یافتگی در استان فقر در ایلام زیاد است.

سلیمانی دشتکی با اشاره به اینکه در هشت سال جنگ تحمیلی عملا کار اقتصادی در استان ممکن نبود، اضافه کرد: در دوران جنگ تحمیلی حداقل زیرساخت های استان نیز از بین رفت با این حال مردم در این دوران سخت با رشادت و فداکاری رتبه اول ایثارگری در کشور را کسب کردند.

وی با اشاره به این که نظام و دولت در دو سه سال اخیر کمک های فراوانی به اقشار ضعیف و کم درآمد جامعه انجام داده است، افزود: طی این سال ها علاوه بر ایجاد تسهیلات ویژه اشتغالزایی، میزان مستمری خانواده های مددجو سه برابر شده است.

استاندار ایلام در راستای رفع مشکل مددجویان نیز گفت: کمیته امداد باید با مسکن و راه و شهرسازی تفاهم نامه های قوی برای رفع مشکل مسکن مددجویان ببندد چراکه یکی از مشکلات عمده این اقشار ضعیف بحث مسکن آنان است.

وی افزود: در سال های گذشته چند برنامه خیلی خوب مطرح شد یکی بحث مسکن مهر و دیگری هدفمندی یارانه ها که در جهت کمک به اقشار ضعیف و کم درآمد جامعه بود اما متاسفانه خوب اجرا نشدند.

سلیمانی دشتکی در ادامه خواستار رسیدگی به بیماران صعب العلاج مددجو شد و گفت: این افراد علاوه بر درد فقر و تنگدستی درد بیماری نیز بر آن اضافه شده و در این راستا نیازمند توجه بیشتر هستند.

استاندار ایلام تاکید کرد: برای بازدید از مددجویان بهزیستی و کمیته امداد دوربین و اطلاع رسانی را حذف کرده ام چرا که شان مردم برای ما اهمیت بالاتری داشته است.

وی افزود: در جهت کمک به کمیته امداد هر کاری از دستم بیاد و هرجا بتوانم از همه ظرفیت ها برای کمک به اقشار ضعیف و کم درآمد جامعه فروگذار نخواهم بود.

صمصامی قائم مقام کمیته امداد نیز از زحمات استاندار ایلام قدردانی کرد و گفت: از نقش موثر نماینده عالی دولت و تعامل بسیار خوب ایشان در همدلی و هم افزایی برای استان و دلسوزی برای اقشار ضعیف و کم درآمد جامعه تشکر می کنم.

در پایان ضمن قدردانی از زحمات ضیاء رضایی، موسی نژاد بعنوان مدیرکل جدید کمیته امداد امام خمینی(ره) استان ایلام معرفی شد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.