حسین ده‌محسنی روز یکشنبه در دیدار از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز شهرکرد افزود: از این تعداد ۵ طرح در ردیف طرح‌های اقتصاد مقاومتی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: راه آهن شهرکرد- مبارکه، جاده اردل- دوپلان، جاده تیران- سامان، کمربندی شمالی بروجن و جاده بازفت از جمله طرح‌های اقتصاد مقاومتی استان به شمار می‌رود.

ده‌محسنی، اعتبارات مصوب این اداره کل در طرح‌های عمرانی استان را ۱۷۹ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: همچنین ۷۶ میلیارد تومان هم در حوزه اعتبارات ملی به این اداره‌کل اختصاص یافته است.

سرپرست اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری در ادامه طرح بازآفرینی شهری را از مهمترین طرح‌های این اداره‌کل برشمرد و افزود: در قالب این برنامه، ۳۳ طرح با اعتباری افزون بر ۲۳ میلیارد تومان در ۵ شهر استان تعریف شده و در حال اجرا است.

ده‌محسنی، سهمیه این استان در طرح اقدام ملی مسکن را ۲ هزار و ۱۶۳ واحد اعلام کرد و گفت: از این تعداد یک هزار واحد در مرکز استان و یک هزار و ۱۶۳ واحد در سایر شهرستان‌های استان احداث می‎شود.

وی با بیان اینکه از مجموع افراد ثبت‌نامی در طرح ملی اقدام مسکن در شهرستان شهرکرد، ۸۰۰ نفر حائز شرایط بودند، اظهار داشت: فرایند تشکیل پرونده این افراد از ماه جاری آغاز شده و افرادی هم که شرایط آنها احراز نشده است می‌توانند اعتراض خود را اعلام کنند.

ده‌محسنی طرح اقدام ملی مسکن را از مهمترین طرح‌های دولت برای خانه‌دار شدن اقشار کم درامد دانست و خاطرنشان کرد: دولت برای اقشار کم‌درآمد که در دهک‌های پایینی جامعه قرار دارند تسهیلات قابل توجهی قرار داده که نیازمند اطلاع‌رسانی گسترده است.

به گزارش ایرنا، با توسعه، تکمیل و بهره‌برداری از جاده‌های چهارمحال و بختیاری بعنوان کوتاه‌ترین مسیر ارتباطی فلات مرکزی ایران با استان‌های جنوب، غرب و جنوب غرب کشور وضعیت این استان در بخش‌های مختلف رونق می‌یابد.

افزایش اشتغال، کاهش نرخ بیکاری، ارتقای ایمنی جاده‌ای، کم شدن میزان تصادفات، پائین آمدن نرخ مرگ و میر ناشی از تلفات جاده‌ای، رونق اقتصادی و بهبود وضعیت معیشت خانوارها از مهمترین دستاوردهای توسعه، تکمیل و بهره‌برداری از جاده‌های چهارمحال و بختیاری به شمار می‌رود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.