مجید میرزا وزیری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هفته پژوهش در دانشگاه‌ها امکانی را فراهم آورده است که فعالیت‌های انجام گرفته در معرض دید دیگران قرار گیرد.  

وی ادامه داد: این دستاوردهای تحقیقاتی و پژوهشی زمانی می‌تواند جذاب باشد که پژوهش‌های انجام گرفته مبتنی بر صورت مسئله‌های مورد نیاز جامعه باشد و در غیر این صورت به مسئله سازی روی آورده می‌شود که مورد نیاز جامعه نیست و تحقیقات مجردی خواهد بود که نیاز جامعه را بر طرف نمی‌کند.  
رییس گروه آموزش‌های آزاد کالج دانشگاه فردوسی مشهد گفت: یکی از مهمترین مسایل جامعه کنونی ما جوانان هستند که بیشتر از گذشته تمایل به مهاجرت پیدا کرده‌اند و ما در حال از دست دادن این سرمایه‌ها هستیم.  
وی افزود: ما جوانانی را در کشور و مراکز پژوهشی تربیت می‌کنیم  که توانایی انجام بسیاری از کارهای پژوهشی را دارند و زمانی که می‌توانیم از این محصول تربیت یافته استفاده کنیم، شرایط را به گونه‌ای فراهم می‌کنیم که آن‌ها را از دست می‌دهیم.  
این عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی ادامه داد: جوانان کشور برای ساخت آینده خود نیاز به آرامش، امنیت و ثروت دارند و اگر این احساس وارد زندگی آنها نشود به سوی تشکیل خانواده نخواهند رفت و این نکته باعث ایجاد بحران در آینده کشور خواهد شد.  
وی گفت: پول خوشبختی نمی‌آورد ولی فقر باعث بدبختی خواهد بود و جوانان این را فهمیده‌اند لذا به دنبال درآمد شایسته و زندگی مناسب هستند و بهترین روش کسب مال نیز از مسیر علم تعریف شده است.  
میرزا وزیری افزود: به همین دلیل جوانان رشته‌هایی مانند پزشکی، حقوق و امثال آن را بیشتر از رشته‌های علوم پایه مورد توجه قرار می‌دهند.  
وی ادامه داد: در برهه‌ای قرار گرفته‌ایم که جوانان نسبت به گذشته، حال و آینده تصویر و شناخت درستی ندارند که این امر باعث ایجاد بحران هویتی شده است و برای به دست آمدن این هویت نیاز به شناخت بیشتر است که باید در مقاطع مختلف توسط جامعه، خانواده و مدرسه آموزش داده شود.  
مسوول ایجاد دبیرخانه ترویج علم در دانشگاه فردوسی مشهد گفت: برای افرادی که قصد مهاجرت دارند این توصیه صورت می‌گیرد که در مرحله اول به خود مراجعه کنند و این بررسی را انجام دهند، اگر ضعف درونی وجود داشته باشد، تغییرات بیرونی امکان پیشرفت ایجاد نمی‌کند و اگر ضعف بیرونی باشد با تغییر بیرون شاهد تغییرات خواهیم بود مانند شخصی که ریاضیات نمی‌داند و بخواهد با عینک زدن به سراغ حل مسائل برود و اگر ریاضیات می‌داند و در بینایی مشکل دارد، استفاده از عینک به او در حل مسئله کمک خواهد کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.