دکتر مهتاب شاهماری روز دوشنبه در نشست ستاد تنظیم بازار استان ایلام اظهار داشت: وضعیت این استان از نظر تولید ماسک خانگی بسیار مطلوب است و اکنون با عدم جذب ماسک در بازار مواجه ایم.

وی اضافه کرد: بخشی از ماسک های تولید شده پزشکی بوده و در مراکز بیمارستانی و مراکز درمانی ۱۶ و ۲۴ ساعته خریداری می شوند.

دکتر شاهماری گفت: بعضی از ماسک ها نیاز به اصلاح دارند که باید مجدد اصلاح شوند تا قابل استفاده شوند زیرا برخی از واحدها بدون هماهنگی در همان ابتدا اقدام به تولید ماسک کردند.

وی افزود: اکنون ماسک در داروخانه ها، مراکز درمانی و فروشگاه های زنجیره ای استان قابل عرضه است و شهروندان می توانند ماسک مورد نیاز خود را تهیه کنند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: ماسک های مازاد را می توان در قالب بسته های پنج عددی بصورت بسته بندی بهداشتی و با ارایه مشخصات و پیام های بهداشتی در فروشگاه های زنجیره ای بزرگ ایلام عرضه کرد تا مردم دسترسی مناسبی برای تهیه ماسک داشته باشند.

دکتر شاهماری یادآور شد: استفاده از ماسک خانگی مورد تایید بهداشت جهانی است و مردم می توانند برای برای حفظ سلامتی خود از این ماسک ها استفاده کنند.

وی ابراز امیدواری کرد: مردم با رعایت همه پروتکل های بهداشتی و توجه جدی به فاصله گذاری اجتماعی به وزارت بهداشت در مهار بیماری کرونا کمک کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.