غلامرضا بابایی روز یکشنبه در جلسه ستاد استانی مقابله و مدیریت بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی افزود: محموله نخست ماسک‌های اهدایی این وزارتخانه شامل ۴۳ هزار عدد ماسک هم‌اکنون به استان رسیده که به صورت رایگان تحویل دانشگاه علوم پزشکی خواهد شد.

وی ادامه داد: از این محموله اهدایی ۲۱ هزار و ۳۰۰ عدد از نوع ماسک N۹۵ بوده و بیش از ۸۳ هزار عدد نیز از نوع سه‌لایه ساده است که با توجه به درخواست دانشگاه علوم پزشکی توسط وزارت‌خانه صنعت معدن و تجارت تولید و تحویل داده خواهد شد.

بابایی اضافه کرد: نحوه توزیع و استفاده این ماسک‌ها برعهده و به اختیار دانشگاه علوم پزشکی استان است‌. 

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی ضمن انتقاد از انبار شدن محلول‌های ضدعفونی در سطح استان، گفت: هم‌اکنون الکل و مواد ضدعفونی کننده در انبار شهرهای میاندوآب، خوی و مهاباد دپو شده که اگر حواله آنها صادر شود آماده توزیع در سطح استان هستند.  

وی بیان کرد: با هماهنگی ستاد مقابله با کرونا و وزارت بهداشت و درمان مجوز فروش اقلام بهداشتی از جمله الکل و مواد ضدعفونی کننده در سطح فروشگاه‌های زنجیره‌ای هم صادر شده که در صورت صادر شدن مجوز آن در سطح استان قابل توزیع در این مراکز نیز است.

بابایی با اشاره به وضعیت مرزها هم گفت: در مرز تمرچین ۲۰۰ کامیون تخلیه و بارگذاری شده و ۱۵ دستگاه ترانزیتی هم تردد داشته‌اند.

به گزارش ایرنا ویروس کرونا که کووید – ۱۹ نیز نامیده می‌شود، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد و تاکنون به بیش از ۲۰۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.