در این هشدارها که توسط هلال احمر ایلام و بنابر مصوبه ستاد مبارزه با کرونای شهرستان ایلام اعلام شد از مردم ایلام خواسته شد تا اطلاع بعدی از منازل خود خارج نشوند.

همچنین از مهمانان نوروزی خواسته شد هر چه سریعتر نسبت به ترک شهرستان اقدام کنند در غیر اینصورت مطابق دستورالعمل ابلاغی دولت مشمول اعمال قانون خواهند شد.

این هشدارهای و ضرورت رعایت اقدام های بهداشتی از سوی مردم در حالی اعلام می شود که استاندار ایلام روز گذشته در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا اعلام کرد میزان فوتی های ناشی از این بیماری در ایلام بالاتر از میانگین کشور و حتی جهان است.

از بدو شیوع کرونا تاکنون شمار زیادی از مردم بدون توجه به هشدارها نسبت به رعایت اقدام های پیشگیرانه بی توجه هستند و همچنان به رفت و آمد در معابر و تفرج در طبیعت ایلام ادامه می دهند.

به همین منظور دستورالعمل  جدید قطع زنجیره  پیشگیری از این بیماری از سوی رییس جمهوری به تمام استان ها ابلاغ شد تا با وضع قوانین و مقررات شدیدتر از شیوع هرچه بیشتر این بیماری پیشگیری شود.

 این در حالی است که تمامی مکان های عمومی و پرتردد از جمله عابربانک ها، پارک ها و معابر سطح شهر ایلام با همکاری دستگاه های مربوطه نظیر شبکه بهداشت، شهرداری و هلال احمر در راستای پیشگیری از شیوع این بیماری  ضدعفونی و گند زدایی می شوند.

همچنین بر اساس دستورالعمل قطع زنجیره انتقال کرونا، از ورود مسافران به استان قاطعانه جلوگیری می شود و افراد میهمان نیز باید استان را ترک کنند.

 تاریخ اجرای این دستورالعمل از ساعت صفر جمعه شب تا ۱۵ فروردین ماه بوده  و از این ساعت به بعد قاطعانه از ورد مسافرین و گردشگران غیر بومی جلوگیری می شود.

 این مصوبه شامل ممنوعیت ورود ایلامیان ساکن دیگر استان ها نیز می شود و اعلام شده است برای جلوگیری از مشکلات بعدی مهمانان هرچه سریع تر استان را ترک کنند.

بر اساس اعلام رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام، طی ۲۴ ساعت گذشته شمار افرادی که در ایلام بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند با احتساب ۲ مورد جدید از ۱۹ نفر به ۲۱ مورد رسید.

به گفته دکتر محمد کریمیان، شمار مبتلایان به کرونا نیز طی این مدت با احتساب ۹ مورد جدید از ۲۳۷ نفر به ۲۴۶ نفر افزایش یافت.

وی با بیان اینکه تعداد پزشکان و کادر درمانی مبتلا به کرونا نیز افزایش یافته است، افزود: ۶ پزشک و ۹ نفر از کادر درمانی استان به کرونا مبتلا شده اند.

دکتر کریمیان یادآور شد: ۱۵۰ نفر از افراد مبتلا به کرونا پس از طی دوره درمان از بیمارستان مرخص و دوران نقاهت خود را می گذرانند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.