شکر اله شیرخانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: دولت هیچ دخل و تصرفی در نرخ بیکاری و تورم ندارد و این اعداد و ارقام از سوی مرکز آمار ایران منتشر می شود.

وی نرخ بیکاری در پاییز سال جاری استان را ۸.۱ درصد اعلام کرد و افزود: بر اساس اعلام مرکز آمار استان ایلام از نظر نرخ بیکاری در سال ۹۱ با ۱۷.۲ درصد در رتبه سی ام کشوری بود اکنون به رتبه چهارم کشور رسیده است.

وی میزان جمعیت فعال استان را ۱۷۳ هزار نفر و جمعیت شاغلان استان را ۱۵۷ هزار نفر برشمرد و گفت: مرکز آمار شاخص هایی برای اعلام اشتغال دارد که شاید ما آنها را نپذیریم اما این شاخص کلی کشوری است.

شیرخانی اظهار داشت: نرخ بیکاری توسط مرکز آمار اعلام می شود و وزارت کشور و وزارت تعاون هیچ دخل و تصرفی در آن ندارند.

وی افزود: امسال از محل اشتغال روستایی ۲ هزار و ۸۸۲ میلیارد ریال سهم استان بود که تاکنون دو هزار و ۴۷۷میلیارد ریال پرداخت شده و ۱۶میلیارد باقی مانده است.

شیرخانی گفت: با کمک این میزان تسهیلات چهار هزار و ۲۲۶ طرح اجرا و برای شش هزار و ۲۶۱ نفر اشتغال ایجاد شده است.

وی اضافه کرد: تاکنون از قبل بیمه روستایی بیمه یک هزار و ۳۰۰ نفر و بیمه تامین اجتماعی بیمه یک هزار و  ۹۰۰ کارگاه پرداخت می شود که می توان به جرات اعلام کرد برای بیش از سه هزار و ۱۰۰ نفر تنها از محل اشتغال روستایی شغل ایجاد شده است که در سال آینده در تسهیلات روستایی وضعیت اشتغال مطلوب خواهد شد.

وی تاکید کرد: در صورت همکاری دستگاه ها می توان در بحث کارورزی و یارانه دستمزد برای هزار و ۵۰۰ نفر شغل ایجاد کنیم.

وی از دستگاه هایی که با بخش خصوصی ارتباط دارند، خواست: در بحث کارورزی و یارانه دستمزد اطلاع رسانی انجام دهند زیرا دولت ۳۰درصد دستمزد آنان را بر عهده گرفته است.

وی ابراز امیدواری کرد: با همکاری همه دستگاه ها و بخش خصوصی تحول چشمگیری در حوزه اشتغال و رفع معضل بیکاری در استان ایجاد شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.