قاسم سلیمانی دشتکی روز جمعه در آیین گرامیداشت فتح میمک اظهار داشت: شهادت سردار سلیمانی خشم، غم و اندوه عمیقی در وجود مردم ایران و جبهه مقاومت ایجاد کرد ولی تشییع و مراسم های عزاداری پی در پی، بی نظیر و باشکوه مردمی که برای ایشان و همراهانشان در سراسر ایران اسلامی برگزار شد، بار دیگر عظمت و وفاداری امت اسلامی به نظام را در جهان به منصه ظهور رساندند.
وی با بیان اینکه دشمن از سردار سلیمانی و تاکتیک های جنگی ایشان وحشت داشت، افزود: سردار سلیمانی اگر در جبهه های عراق و سوریه حضور نمی یافت بدون شک داعش که دست پرورده جبهه استکبار است، چون یک غده سرطانی در سراسر منطقه و اقصی نقاط جهان گسترش می یافت.
سلیمانی دشتکی یادآور شد: سردار سلیمانی به مثابه حضرت حمزه سید الشهدا (ع) برای پیامبر (ص)، مالک اشتر برای مولا امیرالمومنین (ع) و حضرت عباس (ع) برای امام حسین (ع) برای مقام معظم رهبری م و  علمدار و فرمانده مورد اعتماد و مقتدر رهبری بود که دشمن تاب وجودش را نداشت و بزدلانه ایشان را ترور کرد.
وی اضافه کرد: سردار سلیمانی جبهه های جهاد علیه استکبار را شکل داد و وجودش نقطه قوت جبهه های مقاومت و فردی محبوب بود و بعد از شهادت نیز تشییع باشکوه پیکر پاکش بیانگر جایگاه ویژه اش در بین عامه مردم و مسوولان بود.
استاندار ایلام کفت: تشییع پیکر سردار سلیمانی و پاسخ ایران به پایگاه عین الاسد آمریکا در عراق هیمنه پوشالی این کشور را در هم شکست و  آمریکا را در جهان خوار و ذلیل کرد ، عظمت و اقتدار و از همه مهمتر مردمی بودن ایران اسلامی و ولایتمداری آنها را در سطح بین الملل اثبات کرد.
وی با بیان اینکه ایران اسلامی همواره در معرض هجمه های دشمنان است، تاکید کرد: مسوولان باید نگاه ویژه، طرح و اعتبارات خاص برای مناطق مرزی داشته باشند و با ایجاد و اجرای پروژه های مختلف اشتغال زای عمرانی، اقتصادی، کشاورزی و ... برای مردم موجب تقویت مرزها شوند.
استانداری ایلام با بیان اینکه استان ایلام به واسطه درگیری هشت ساله در جنگ تحمیلی و عقب ماندن در توسعه و پیشرفت، بر کل نظام و دولت ها دین دارد و همه مسوولان کشور باید برای توسعه و رونق ایلام تلاش مضاعف داشته باشند.
سلیمانی دشتکی افزود: هرچند سرمایه گذاری ها و طرح های کلان خوبی در استان ایلام انجام شده اما با توجه به میزان تراز هزینه ها بر درآمد و سطح بیکاری ها هرچند نسبت به گذشته کاهش یافته باید جذب سرمایه گذاران و طرح های اشتغال زا بیشتر شود.
آیین گرامیداشت فتح میمک امروز با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، امیر سرتیپ ستاد اسدی عضو هیات معارف جنگ سپهبدصیاد شیرازی، فرماندهان نظامی و انتظامی، مسوولان دستگاه های اجرایی و جمعی از مردم استان ایلام به ویژه ایل خزل برگزار شد.
امضای تومار برای دفتر مقام معظم رهبری مبنی برای انتقام ترور شهید سلیمانی و شهدای همراهش، مرثیه سرایی در رثای حادثه ترور سردار قاسم سلیمانی و تجلیل از خانواده شهدای ایل خزل در فتح میمک از دیگر برنامه های این یادواره شد.
ارتفاعات میمک به علت موقعیت جغرافیایی که دارد مشرف به دو کشور عراق و ایران است و تصرف این ارتفاعات راهبردی برای هر دو طرف جنگ از اهمیت زیادی برخودار و به نوعی تعیین کننده سرنوشت جنگ در جبهه های غربی بود که این ارتفاعات قبل از شروع رسمی جنگ به دست رژیم بعث عراق اشغال شد و بعد از ماه ها اشغال در ۱۹ دی ماه سال ۵۹ با همکاری ارتش و ایل خزل آزاد شد.
همه ساله نزدیک ترین جمعه به ۱۹ دی ماه یادواره فتح میمک با مشارکت ارتش و ایل خزل در منطقه عمومی میمک از توابع مهران برگزار می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.