مینا پیرزادنیا روز سه شنبه در گفت و گویی اظهار داشت: پذیرش مقطع دکتری به شیوه پژوهش برای اولین بار و بر اساس آئین نامه مصوب در دانشگاه ایلام صورت گرفته است.

وی درباره فرایند پذیرش دانشجوی خارجی پژوهش محور، افزود: در کلیه رشته‌هایی که دانشگاه مجوز پذیرش دانشجوی دکتری تخصصی دارد، امکان پذیرش دانشجویان غیرایرانی در دوره دکتری تخصصی پژوهش محور در ۲ نوبت شهریور و بهمن ماه هر سال وجود دارد.

مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه ایلام یادآور شد: دانشجویان در ابتدا ملزم به ارائه درخواست، رزومه و کلیه مدارک خود به گروه همکاری های علمی و بین‌المللی هستند و پس از بررسی و تایید شرایط عمومی و اختصاصی متقاضیان با همکاری گروه آموزشی مربوطه فرآیند پذیرش صورت می‌گیرد.

پیرزادنیا گفت: طول مدت مجاز تحصیل دانشجو در دوره دکتری پژوهش محور حداکثر هشت ترم تحصیلی  و در صورت عدم فارغ التحصیلی دانشجو در سنوات مجاز، امکان افزایش سنوات طبق آیین نامه های وزارت علوم و با اخذ شهریه مازاد وجود دارد.

وی تاکید کرد: در این مدت دانشجو ملزم به گذراندن ۳۶ واحد درسی است که از این تعداد هشت تا ۱۰ واحد به صورت آموزشی و ۲۶ تا ۲۸ واحد به صورت پژوهشی است.

وی یادآور شد: با همکاری تمام واحدها و بخصوص دفتر همکاری های علمی و بین المللی، تاکنون ۲ دانشجوی خارجی پژوهش محور در رشته آموزش زبان انگلیسی جذب شده است.

دانشگاه ایلام با ۶ هزار دانشجو در مقاطع کاردانی تا دکترا و ۲۰۰ عضو هیات علمی، ۳۲ گروه آموزشی دارد و در سال ۱۳۷۰ در سفر مقام معظم رهبری به استان ایلام از دانشکده زیر مجموعه دانشگاه رازی کرمانشاه به دانشگاه ارتقا یافته است.

استان ایلام در مجموع ۳۶ دانشگاه و موسسه آموزش عالی دارد که ۲۶ هزار دانشجو در این مراکز دانشگاهی مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.