محمد علی‌اکبری روز دوشنبه در آیین تقدیر از پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه ایلام اظهار داشت: این دانشگاه یکی از دانشگاه‌های موفق در کشور است و برای توسعه آن در تمام عرصه‌ها تلاش‌های بسیاری صورت گرفته است.

وی تاکید کرد: دانشگاه ایلام در مسیر رشد است و امسال با وجود شرایط سخت اقتصادی و کمبود اعتبار اما بهترین و غرورانگیزترین سال مدیریت آن است.

وی با بیان اینکه با برنامه‌ریزی‌های مناسب امسال تعداد دانشجویان افزایش یافته و اقدامات موثری برای رشد و توسعه دانشگاه در همه زمینه‌ها صورت گرفته است، یادآور شد: برای تحقق اهداف مورد نظر علاوه بر منابع دانشگاه با رایزنی‌های فراوان از منابع دیگر و خارج از بودجه نیز استفاده شده است.

رییس دانشگاه ایلام تاکید کرد: امسال مسوؤلان بسیاری از وزرات علوم به ایلام سفر کرده و با ورود آنها همکاری‌های موثری در زمینه‌های مختلف صورت گرفته است.

علی‌اکبری در خصوص پژوهش‌های علمی و فناوری نیز گفت: سرمایه‌گذاری در پژوهش هزینه نیست و همه باید یاد بگیریم که بدون پژوهش تصمیم نگیریم و بهتر است این دغدغه به الزام تبدیل شود.

وی با بیان اینکه کار فراوانی برای پژوهش در عرصه‌های اجتماعی و فرهنگی وجود دارد، گفت: پژوهش‌های صورت گرفته سبب رقابت بین طرح‌ها می شود و پژوهشگران بیشتری می‌توانند یافته‌های خود را عرضه کنند و شانس استان برای بهره‌مندی از پژوهش‌های غنی‌تر بیشتر فراهم خواهد شد.

به گفته وی، بازدید مقامات مختلف کشوری اعم از معاون رییس جمهوری، وزاری علوم، معاونان وزیر، مدیران ستادی وزارت علوم و دیگران از دانشگاه سبب شده است که این دانشگاه در کانون توجه قرار گیرد.

بودجه پژوهش دانشگاه هدفمند هزینه می‌شود

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه ایلام نیز در این آیین گفت: بودجه حوزه پژوهش به صورت هدفمند هزینه می‌شود و با وجود تنگناهای مالی از تحقیقات مساله محور و کاربردی که در پی رفع مشکلات استان باشند حمایت می شود.

حسین مهدی‌زاده اظهار داشت: اساتید دانشگاه باید برای تشکیل هسته پژوهشی و انجام تحقیقات برون دانشگاهی تلاش کنند و از تمام ظرفیت دانشگاه برای حل مشکلات و موانع اعضای هیات علمی استفاده می‌شود.

وی در خصوص پروژه‌های علمی ارائه شده از سوی دانشگاه ایلام گفت: سرانه تولیدات علمی دانشگاه ایلام بالاتر از میانگین کشوری است که تولیدات علمی این دانشگاه در پایگاه اسنادی در آی‌اس‌آی، ۱۸۵ مورد و در بخش مقالات ۴۳۸ مورد بوده است.

مهدی‌زاده افزود: تاکنون ۴۸ تفاهم‌نامه و ۱۳۹ قرارداد همکاری در زمینه‌های مختلف صورت گرفته و همچنین پنج شرکت دانش بنیان، ۲۸ واحد فناور در مرحله پیشرفته و هفت واحد فناوری در مرحله رشد قرار دارد.

در پایان از ۳۰ نفر از پژوهشگران برتر دانشگاه تقدیر شد.

دانشگاه ایلام با ۶ هزار دانشجو در مقاطع کاردانی تا دکترا و ۲۰۰ عضو هیات علمی، ۳۲ گروه آموزشی دارد و در سال ۱۳۷۰ در سفر مقام معظم رهبری به استان ایلام از دانشکده زیر مجموعه دانشگاه رازی کرمانشاه به دانشگاه ارتقا یافته است.

استان ایلام در مجموع ۳۶ دانشگاه و موسسه آموزش عالی دارد که ۲۶ هزار دانشجو در این مراکز دانشگاهی مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.