به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه، عامر خیری اظهار کرد: در این سفر تفاهم نامه همکاری با سه دانشگاه سلیمانیه، حلبچه و پلی تکنیک سلیمانیه و تفاهم نامه خواهر خواندگی با دانشگاه گرمیان منعقد شد.
وی تبادل استاد و دانشجو، برگزاری کنفرانس مشترک، ملاقات اعضای هیات علمی دانشکده ­ها برای هماهنگی در خصوص برگزاری دوره های ویژه مشترک و برگزاری کارگاه را از مفاد این تفاهم نامه ها عنوان کرد و افزود: همچنین در این سفر در خصوص برگزاری دومین کنفرانس بین المللی گرد و غبار و شرکت های دانش بنیان نیز تبادل نظر شد.
وی تاکید کرد: در زمینه برگزاری دومین کنفرانس بین المللی گرد و غبار که اردیبهشت سال آینده در دانشگاه ایلام برگزار می شود، چهار دانشگاه اقلیم سلیمانیه، حلبچه، پلی تکنیک و گرمیان سلیمانیه کردستان حمایت خود را از برگزاری این کنفرانس اعلام کردند.
مدیر دفتر همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه ایلام گفت: به این ترتیب تاکنون شش دانشگاه از کشور عراق شامل چهار دانشگاه اقلیم کردستان و دانشگاه ­های واسط و التقنیه برای مشارکت در این کنفرانس اعلام آمادگی کرده­ اند و علاوه بر اینکه روسای این دانشگاه­ها به عنوان عضو افتخاری کمیته های کنفرانس تعیین شدند، نمایندگانی نیز به منظور هماهنگی بیشتر در خصوص برگزاری کنفرانس به دانشگاه ایلام معرفی شد.
خیری اظهار کرد: همچنین موضوع شرکت­ های دانش بنیان و پارک های علم و فناوری نیز در این مذاکرات مطرح شد که دانشگاه ایلام برای کمک به دانشگاه­های اقلیم کردستان اعلام آمادگی کرد و پیشنهاد برپایی نمایشگاه فناوری نیز توسط دانشگاه ارائه شد که مورد استقبال قرار گرفت و قرار شد در این زمینه بعد از اعلام موافقت وزارت علوم اقلیم کردستان، مذاکرات لازم انجام شود.
وی اضافه کرد: همچنین به منظور تحقق اهداف دانشگاه در توسعه روابط علمی و بین المللی با کشور عراق و در ادامه سفرهای قبلی به بخش مرکزی و جنوبی این کشور، این بار هیات اعزامی دانشگاه از دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی اقلیم کردستان عراق بازدید کردند.
وی یادآور شد: در این سفر ابتدا هیات اعزامی دانشگاه در کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه حضور یافت و با آقای مسعودیان سرکنسول ایران ملاقات کرد که در این دیدار محمد علی اکبری رئیس دانشگاه، اهداف سفر هیأت دانشگاه ایلام به اقلیم کردستان را تشریح و بر عزم و اراده جدی دانشگاه ایلام برای توسعه روابط با دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی این اقلیم و پیگیری و اجرای مفاد تفاهم نامه های منعقد شده تاکید کرد.
مدیر دفتر همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه ایلام افزود: مسعودیان سرکنسول ایران در اقلیم کردستان نیز با بیان اینکه تاکنون 16 دانشگاه از ایران در اقلیم کردستان حضور یافته و تفاهم نامه هایی نیز با دانشگاه های این اقلیم منعقد کرده اند، تاکید کرد: تا کنون در زمینه اجرای این تفاهم نامه ها موفقیتی حاصل نشده است بنابراین از هیات دانشگاه ایلام انتظار می رود اجرای مفاد تفاهم نامه ها منعقد شده را پیگیری کنند تا زمینه توسعه روابط بین دانشگاه ایلام و دانشگاه های اقلیم کردستان فراهم شود.
به گزارش ایرنا، دانشگاه ایلام با شش هزار دانشجو در مقاطع کاردانی تا دکترا و 200 عضو هیات علمی، 32 گروه آموزشی دارد و در سال 1370 در سفر مقام معظم رهبری به استان ایلام از دانشکده زیر مجموعه دانشگاه رازی کرمانشاه به دانشگاه ارتقا یافته است.
استان ایلام با 430 کیلومتر بیشترین مرز مشترک با کشور عراق را دارد و با سه استان دیالی، میسان و واسط عراق هم مرز است.
دریافت کننده: معصومه امیدی** انتشار دهنده : شهریار حیدری فر
6032/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.