به گزارش روز شنبه روابط عمومی دانشگاه بیرجند، این تفاهم نامه به منظور توسعه همکاری های آموزشی، تحقیقاتی و فناوری میان دانشگاه ها و مراکز پژوهشی برای مشارکت فعال استادان و محققان در زمینه علم و فناوری منعقد شد.
این یادداشت تفاهم همکاری پنج ساله در 14 بند، 12 تیرماه 96 برابر با 3 جولای سال 2017 میلادی در تهران و به امضای رئیسان این دو مجموعه رسیده است.
تبادل اعضای هیأت علمی، محققان و متخصصان برای تدریس، تحقیق یا تبادل نظر، ایجاد تسهیلات لازم برای شرکت استادان و محققان دو دانشگاه در گردهمایی ها، همایش ها و هم اندیشی های بین المللی بین ایران و پرتغال و تبادل استادان برای گذراندن دوره های فرصت مطالعاتی از جمله مفاد این تفاهم نامه است.
همکاری مشترک در زمینه برگزاری نمایشگاه های علمی، تحقیقاتی و فناوری و انجام پروژه های تحقیقاتی مشترک و تبادل دانشجو در رشته ها و مقاطع تحصیلی مورد توافق برای ادامه تحصیل براساس مقررات جاری دو کشور، از دیگر مفاد این تفاهم نامه ذکر شده است.
همچنین براساس متن تفاهم نامه یاد شده 2 طرف نسبت به مبادله اطلاعات علمی، کتابها، نشریات علمی، پایان نامه های دانشجویی و نرم افزارهای رایانه ای در زمینه های آموزشی، پژوهشی و فناوری، ایجاد تسهیلات برای بازدید استادان، محققان و دانشجویان از دانشگاه های یکدیگر، شرکت دانشجویان در مسابقات ورزشی حمایت از ایجاد کرسی زبان و ادبیات دو کشور در دانشگاه های یکدیگر متعهد شدند.
براساس بند دهم این تفاهم نامه دانشگاه بیرجند آمادگی خود را برای شرکت دانشجویان انستیتو پلی تکنیک تومر در دوره های کوتاه مدت آموزش زبان فارسی اعلام کرده است.
دانشگاه بیرجند در سه سال اخیر بیش از 20 تفاهم نامه همکاری با دانشگاه های خارجی منعقد کرده است.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
7557* 2047* خبرنگار- رقیه محمدی* انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.