غلامرضا جعفری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این اطلس با هدف معرفی بهتر و بیشتر بازی‌های بومی ایران در جهان تدوین و با حضور نماینده یونسکو در قزاقستان رونمایی شد.

وی با بیان اینکه طی مجلد های بعدی بازی های باقیمانده نیز مستند سازی می شوند، افزود: با توجه به شرایط بازار برای معرفی ۳۴۰ بازی در کتابی با یک هزار صفحه بیش از ۲۵۰ میلیون ریال هزینه داشته و از این رو مستندسازی همه بازی ها نیازمند کمک های ویژه است.

رییس فدراسیون ورزش های روستایی و بازی های بومی محلی یادآور شد: همانندسازی و ارتقای سطح سلامت و بهره وری روستاییان و عشایر یکی از اولویت‌های فدراسیون ورزش روستایی است.

جعفری تاکید کرد: فدراسیون ورزش روستایی نوپاست و ملزم به استفاده از تجارب دیگران و حتی تجارب جهانی برای ارتقا و افزایش ظرفیت‌های داخلی کشور هستیم.

وی با بیان اینکه معرفی فرهنگ ارزشی ایرانی در دنیا یکی از اهداف اصلی ما در عرصه بین‌الملل است، گفت: یکی از اولویت های این فدراسیون احیاء و ترویج بازی‌های سنتی و بهره مندی از کارکردهای علمی بازی ها با یک رویکرد فرهنگی هستیم.

وی تاکید کرد: امیدواریم در تعامل با سایر دستگاه ها در صیانت از ارزش های فرهنگی مان گام برداریم و بتوانیم از طریق آموزش و پرورش بعنوان مهم ترین ارکان انتقال میراث فرهنگی استفاده کرده و با تدوین برنامه های مدون به بحث آموزش مهارت های زندگی به بچه ها تلاش کنیم.

جعفری تصریح کرد: تعدیل آسیب های اجتماعی که در حقیقت ویترین اصلی فعالیت های مورد ارزیابی خاص مردم است و حمایت از  ورزش های قهرمانی یکی از اولویت های کاری ما است.

رییس فدراسیون ورزش های روستایی و بازی های بومی محلی گفت: سعی می کنیم برای معرفی ارزش های فرهنگی در عرصه بین المللی از طریق برگزاری جشنواره های بین المللی برنامه ریزی خاصی داشته باشیم.

وی اجرای این برنامه ها و فعالیت ها را مشروط به تامین منابع مالی اعلام کرد و افزود: انتظار داریم نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بحث تدوین بودجه سنواتی ۹۹ توجه خاصی به این مسئله داشته باشند.

جعفری تاکید کرد: جامعه روستایی و عشایری از کرامت خاصی برخوردار است و پشتوانه های اصلی انقلاب اسلامی هستند و امیدواریم بتوانیم وظیفه خود را در قبال این جامعه انجام دهیم.

رییس فدراسیون ورزش های روستایی و بازی های بومی محلی برای شرکت در مجمع انتخاباتی هیات ورزش های بومی محلی به ایلام سفر کرده بود.

در این مجمع  شهریار شفیعی با کسب ۱۳ رای بمدت چهار سال رئیس هیات ورزش های بومی محلی ایلام شد.

پیش از این هادی شادمان ریاست این هیات را به عهده داشت.

۲ هزار و ۵۰۰ ورزشکار سازمان یافته در رشته بازی های بومی و محلی ایلام فعالیت می کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.