سلام امینی در نشست با اصحاب رسانه استان ایلام با اشاره به اینکه این موضوع در بین نمایندگان مجلس در حال بحث و بررسی است، افزود: در این شرایط دولت باید قیمت‌ها را کنترل کند تا افزایش قیمت بنزین موجب تورم نشود و درآمد آن به اقشار کم‌درآمد و دهک‌های پایین جامعه اختصاص یابد. 

وی یادآور شد: ما هم به‌ عنوان نماینده مردم، دست روی دست نگذاشته و همان روز نیز در صحن مجلس صحبت داشتیم، اینکه دخل مردم را به ریال و خرجشان را به دلار حساب کنیم، کار درستی نیست.

نماینده ایلام با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خاص این استان، تاکید کرد: این استان سرشار از منابع خدادادی آب و منابع هیدروکربنی است که مدیریت این ۲ منبع در دست مردم استان نیست.

نماینده مردم ایلام، ایوان، مهران، ملکشاهی، سیروان و چرداول به پروژه بزرگ سامانه گرمسیری در استان اشاره کرد و گفت: در بحث آب و طرح سامانه گرمسیری، طول مسیر انتقال آب در استان ایلام ۸۷۵ کیلومتر مصوب شده که این میزان به ۲۷۵ کیلومتر کاهش‌ یافته است.

امینی اظهار داشت: در بحث مدیریت نفت ۲ سال دنبال این بودیم که مدیریت نفت و گاز غرب کشور به استان ایلام منتقل شود البته چارت آن اصلاح‌ شده است و تلاش خواهیم کرد بخشی از این مدیریت در استان ایلام مستقر شود.

وی از اکتشاف چاه‌های جدید نفت و گاز در استان خبر داد و افزود: در استان ایلام چاه‌های جدیدی کشف‌ شده و در حال راه‌اندازی است، این استان سرشار از منابع نفت و گاز بوده و بایستی بخشی از مدیریت نفت و گاز غرب کشور در استان ایلام مستقر شود، البته چاه‌های چنگوله ‌در دست عقد تفاهم‌نامه و اقدام است.

وی با اشاره به تلاش و رایزینی‌ها برای اینکه استان ایلام جزو مناطق جنگی شناخته و مطرح شود، گفت: تاکنون  سه شهرستان ایوان، ایلام و مهران به‌عنوان منطقه جنگی مصوب شده است و البته این حق سایر شهرستان‌های استان نیز هست که به‌عنوان منطقه جنگی مطرح شوند.

امینی با اشاره به کنگره بزرگ اربعین حسینی در استان ایلام نیز افزود: در این ایام بیش از چهار میلیون زائر از مرز مهران تردد می‌کنند  که در این خصوص یکی از زیرساخت‌های لازم و مهم برای این سفر راه است، در واقع تهیه زیرساخت‌ها برای این همایش عظیم و ملی پروسه‌ای طولانی مدت بوده و به سرمایه‌گذاری و زمان زیادی نیاز دارد.

وی بابیان اینکه اطلاع‌رسانی و پوشش خبری اربعین حسینی در استان ایلام در بُعد کشوری ضعیف است، افزود: ایجاد یک پایگاه رسانه‌ای قوی در استان ایلام در راستای تقویت پوشش رسانه‌ای اربعین حسینی مطرح و پیشنهادشده است و امید است با کمک و همراهی رسانه‌های استان تحقق پیدا کند.

نماینده مردم ایلام، ایوان، مهران، ملکشاهی، سیروان و چرداول اضافه کرد: در حوزه فرهنگی و مطبوعات و نشریات به دفعات برای اختصاص یارانه برای این قشر از جامعه پیگیری شده است.

امینی ادامه داد: در حوزه احداث و راه‌اندازی سینما در شهرستان‌های استان هم قول‌هایی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داده‌ شده است و در حوزه انتشارات نیز قول داده‌اند که چاپخانه‌ای مجهز در استان با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی ایجاد شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.