مدیرکل بحران استانداری استان ایلام در حاشیه اجرای این مانور در دبیرستان مصطفی خمینی(ره) شهر ایلام هدف از اجرای مانور زلزله در مدارس را جاری ساختن سیاست خودامدادی و دگرامدادی در جامعه از طریق دانش آموزان عنوان کرد و گفت:  با ارائه آموزش های لازم و افزایش دانش مدیریت بحران در جامعه و مردم باید آمادگی مقابله با حوادث طبیعی از جمله زلزله را در بین دانش آموزان و خانوده ها بالا ببریم.

سعید کریمیان مانور زلزله را نقطه آغاز تصمیم گیری های بهتر برشمرد و افزود: آمادگی دانش آموزان، آموزش، مهارت افزایی، کار تیمی و برگزاری مانور ها در سطح مدارس بسیار مهم است، زیرا دانش آموزان جمعیت زیادی از جامعه را تشکیل می دهند.

وی به هدفمند بودن ، مستمر و مداوم بودن آموزش ها اشاره کرد و یادآور شد : مهمترین نکته در مدیریت بحران موفق زلزله در مدارس و مراکز آموزشی، ایجاد آگاهی مستمر و پویا در عموم دانش آموزان و مربیان آموزشی است، تا شاهد مسئولیت پذیری آنها در برابر زلزله باشیم و با انتقال آموخته های خود به دانش آموزان ، باعث ایجاد محیطی امن در برابر زلزله شوند.

مدیرکل بحران استانداری ایلام ادامه داد: بهترین راهکار برای کاهش خسارت های احتمالی ناشی از وقایع طبیعی، افزایش سطح آمادگی در مواجهه با حوادث بوده که انسان همواره برای سازگار کردن خود با محیط نیازمند آموزش لازم در شرایط بحران است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ایلام نیز در این آئین افزود: آموزش برای ایجاد آمادگی در دانش آموزان به هنگام بروز حوادثی مانند زلزله باید در آموزش و پرورش به صورت کاربردی و منظم باشد تا دانش آموزان در مواقع خطر از ابتکار عمل برخوردار باشند.

مهدی مومنی با اشاره به حادثه خیز بودن کشور ایران، برگزاری مانورهای ایمنی و زلزله را موجب آشنایی هر چه بیشتر دانش آموزان با حوادث طبیعی دانست و افزود: اینگونه تمرینات موجب آمادگی و هماهنگی و انسجام بیشتر دستگاه های امداد رسان در مقابل حوادث احتمالی خواهد شد.

وی بی ‌توجهی به آموزش ها و رعایت نکردن اصول ایمنی را مهمترین علت افزایش مصدومان در هنگام حوادث دانست و یادآور شد: زلزله، طبیعت زمین است، باید کاری کنیم که ریسک این حادثه تا حد امکان کاهش یابد که در این خصوص رعایت اصول ایمنی و آموزش بهترین راهکار در این گونه مواقع بحرانی است.

این مانور با همکاری جمعیت هلال احمر، مرکز فوریت های پزشکی، آتش نشانی، نیروی انتظامی، آموزش و پرورش و سایر نهادهای ذیربط استان ایلام برگزار شد.

بیست و یکیمین مانور سراسری زلزله و ایمنی امروز چهارشنبه ششم آذرماه با هدف افزایش سطح آگاهی و ایمنی دانش آموزان در برابر زلزله، در سطح تمامی مدارس کشور در حال برگزاری است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.