علی‌اصغر کاظمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اتصال استان ایلام به شبکه آزادراه‌های کشور و متعاقب آن دسترسی آزادراهی جمهوری اسلامی به کشور عراق و مرزهای بین‌المللی از مهران و دهلران استان ایلام فرصت مناسبی برای توسعه استان و منطقه ایجاد خواهد کرد.

وی افزود: با مشارکت بانک‌ها و بخش خصوصی ۱۲۶ کیلومتر آزاد راه در مسیر پل زال - دهلران - مرزچیلات احداث و سال آینده در ردیف تامین بودجه ماده ۲۳ سازمان برنامه و بودجه قرار خواهد گرفت.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام یادآور شد: علاوه بر این پروژه بزرگ، آزاد راه کربلا از کرمانشاه تا حمیل به طول ۵۰ کیلومتر آغاز شده است که در ادامه برآورد این پروژه به سمت ایلام و مهران اجرایی می‌شود.

کاظمی از آغاز عملیات اجرایی چهارخطه کردن ۲۰ کیلومتر خروجی شهرستان دره‌شهر به سمت شهرستان پلدختر از توابع استان لرستان خبر داد و اضافه کرد: در حال حاضر عملیات اجرایی ۱۳ کیلومتر با اعتبار ۶۰۰ میلیارد ریال از این مسیر آغاز شده است.

وی از مشخص شدن پیمانکار پروژه راه‌آهن اسلام‌آباد - ایلام و آغاز عملیات ابتدایی این طرح ملی خبر داد و گفت: پروژه راه‌آهن ایلام یک گام به اجرایی شدن نزدیک شده است.

به گفته کاظمی عملیات ساخت ۱۷ کیلومتر این پروژه با اعتبار ۱۶۰ میلیارد تومان به زودی آغاز می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام از شش بانده شدن محور مهران - پایانه مرزی تا اربعین سال آینده خبر داد و گفت: با توجه افزایش همه ساله زائران اربعین در مرز بین‌المللی مهران و تردد سنگین خودروها در فاصله پل زائر تا پایانه مرزی، مقرر شد تا این مسیر ۱۱ کیلومتری ۶ بانده شده و در کنار آن مسیر پیاده‌راه نیز اجرا شود.

کاظمی تصریح کرد: این پروژه طی چند روز آینده شروع و در صورت تامین اعتبار تا اربعین سال آینده اجرا خواهد شد.

به گفته وی برای اجرای این طرح حدود ۲۵ میلیارد تومان اعتبار هزینه خواهد شد.

استان ۲۰ هزار کیلومتر مربعی ایلام در غرب کشور و همسایگی عراق دارای ۱۱۱ کیلومتر بزرگراه، ۶۷۰ کیلومتر راه اصلی، ۸۹۱ کیلومتر راه فرعی و یک هزار و ۷۷۰ کیلومتر راه روستایی است.

توپوگرافی خشن، وجود ناهمواری و پستی و بلندی فراوان در کنار کوهستانی بودن بخش عمده‌ای از ایلام باعث شده است این استان در مقایسه با دیگر مناطق کشور و حتی استان‌های همسایه از حیث راه از کم توسعه‌ترین مناطق کشور باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.