به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی روز یکشنبه در نشست مشترک با معاون اقتصادی سازمان برنامه و بودجه کشور، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور خواستار عملیاتی شدن مصوبات سفر هیات بلند پایه اقتصادی کشور به استان ایلام شد.

وی افزود: بعد از حضور مقامات ارشد اقتصادی کشور به استان و اتخاذ تصمیماتی از جمله ایجاد بزرگراه پل زال، چیلات، نجف اشرف و پیگیری آن در نشست مردادماه سال جاری با حضور چهار بانک عامل ملی، ملت، سپه و پارسیان و مسئولان ارشد سازمان برنامه و بودجه کشور، لازم است در جهت عملیاتی شدن مصوبات اتخاذ شده اهتمام جدی صورت گیرد.

در این نشست پس از بحث و گفت و گوی استاندار ایلام با مقامات کشوری، مقرر شد بر اساس تفاهم نامه های گذشته نسبت به انعقاد قرارداد با بخش خصوصی و بانک های عامل اقدام شود.

همچنین در این نشست سه جانبه مقرر شد سازمان برنامه و بودجه کشور نسبت به ایجاد طرح آزاد راه پل زال چیلات نجف اشرف در لایحه بودجه ۹۹ اقدام کند.

پروژه بزرگ آزاد راه پل زال - مورموری- دهلران - چیلات - نجف اشرف به طول ۱۲۶ کیلومتر اتصال دهنده آزاد راه‌های کشور به شبکه حمل و نقل کشور عراق و شهر نجف است. 

پیش از این استاندار ایلام خبر داده بود: در جریان سفر وزیر راه و شهرسازی به ایلام و مساعدت وی برای اتصال استان به آزاد راه و پیگیری های لازم صدور مجوز فراخوان برای جذب سرمایه گذار در طرح آزاد راه تهران - نجف اشرف ( پل زال- مورموری- دهلران- مرز چیلات) توسط معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی برای شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور صورت پذیرفت. 

به گفته سلیمانی دشتکی، این آزاد راه از پل زال تا مرز چیلات دهلران( آزاد راه آقا امیرالمومنین علیه السلام ) که در نهایت، با اتصال به نجف اشرف در کشور عراق، به عنوان کوتاه ترین مسیر، علاوه بر ارتباط میان کشور ایران و عراق، ارتباط استان ایلام و کل کشور، با کشورهای همسایه برقرار خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.