حجت الاسلام حشمت رستمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مبلغان از حوزه های علمیه داخل و خارج استان از روز جمعه هفته جاری در مهران و سایر مسیرهای تردد زائران مستقر خواهند شد.

وی ارائه مشاوره های دینی و فرهنگی، تشریح احکام، پاسخگویی به شبهات، اقامه نمازهای جماعت، راهنمایی زائران و دیگر خدمات را از جمله فعالیت های این روحانیان در مرز مهران برشمرد.

به گفته دبیر کمیته فرهنگی، آموزشی ستاد اربعین ایلام، امسال در مجموع یک میلیون بسته اقلام فرهنگی شامل ادعیه، زیارتنامه، پیشانی بند، کلاه آفتابی و ... تهیه و بین زائران توزیع خواهد شد.

حجت الاسلام رستمی از فعالیت ۳۰ ایستگاه فرهنگی در مسیرهای تردد زائران اربعین حسینی در مرز مهران خبر داد و گفت: در این ایستگاه ها مسابقه نقاشی بین کودکان، ارایه خدمات مشاوره ای و ... انجام می شود.

وی همچنین از فعالیت پنج موکب خدمت رسانی خانواده در مهران خبر داد که از طریق آنها آموزش های همسرداری، فرزند پروری و ... به زائران ارائه می شود.

 دبیر کمیته فرهنگی، آموزشی ستاد اربعین ایلام اظهار کرد: همچنین ۲ ایستگاه نیز در مهران ایام اربعین امسال برنامه های فرهنگی برای کودکان و نوجوانان را خواهند داشت.

حجت الاسلام رستمی برگزاری کنگره شعر عقیق و ارغوان، مسابقه عکاسی از محرم تا اربعین و اجرای نمایش با موضوع اربعین در مهران را از دیگر برنامه های این کمیته در ایام اربعین امسال برشمرد.

به گزارش ایرنا، شهرستان مرزی مهران در ۸۵ کیلومتری جنوب غربی ایلام با داشتن مرز بین‌المللی از معابر اصلی و مهم تردد خودروهای شخصی، کامیون های حامل کالاهای صادراتی و خودروهای حامل زائران عتبات عالیات است.

پیش بینی می شود در ایام اربعین امسال ۷۰ درصد از مجموع زائران مرز مهران را برای تردد انتخاب کنند و هم اکنون به طور معمول در این ایام روزانه بیش از ۱۰۰ هزار نفر از مرز مهران راهی عتبات عالیات می شوند.

۷۱۷۱/۶۱۱۹

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.