جواد زاهدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این جشنواره روزهای ۲۵ و ۲۶ آبان سال جاری با حضور ۲۵ نفر از برگزیدگان کودکان و نوجوانان پنج استان آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، زنجان، قزوین و اردبیل در ارومیه برگزار می شود.

وی با بیان اینکه تاکنون ۳۷۵ اثر در مرحله شهرستانی جشنواره قصه‌گویی به ثبت رسیده است، افزود: مرحله شهرستانی این جشنواره به پایان رسیده و مرحله استانی آن  نیز روزهای ۲۰ و ۲۱ مهر امسال به میزبانی منطقه آزاد ماکو برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: جشنواره ملی قصه‌گویی در ۲ بخش قصه ۹۰ ثانیه‌ای و مقالات مرتبط با موضوع قصه‌گویی برگزار خواهد شد که علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت در بخش اول، تا دهم مهرماه و برای بخش دوم، تا پایان مهرماه سال جاری از طریق سامانه www.kanoonfast.ir ثبت‌نام کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی گفت: این استان سال گذشته در حوزه فعالیت‌های کودکان و نوجوانان موفق به کسب ۱۵ جایزه بین‌المللی شد و از این لحاظ پس از استان تهران در رتبه دوم قرار گرفت.

زاهدی ایجاد موزه کودک و برگزاری جشنواره‌های مختلف در طول سال در زمینه‌های نقاشی، قصه‌گویی، عکاسی، تولید و اجرای نمایش در سطح استان از جمله اقدامات انجام شده در این نهاد هنری در سال جاری عنوان کرد.

امروزه نقش قصه‌گویی در انتقال مفاهیم درسی، پرورش سبک زندگی اسلامی - ایرانی، احیای سنت‌ها و آیین‌های فرهنگی، تاریخی، بومی و محلی مورد توجه متولیان فرهنگی قرار گرفته است.
قصه‌گویی علاوه بر ایجاد آرامش به شکوفایی، بیداری و نشاندن بذر مطالعه در استعدادهای بالقوه کودکان منجر می‌شود؛ قصه‌گویان به منظور تاثیرگذاری بهتر از ابزارها و رنگ‌های مختلف و فن بیان در این جشنواره استفاده می‌کنند.

در حال حاضر ۳۵ مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از جمله ۲۳ مرکز ثابت، هشت واحد سیار و ۴ واحد پستی با ۲۲ هزار نفر عضو  در آذربایجان‌غربی فعالیت می‌کنند.

بیش از ۳۰۰ هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهرها و مناطق مختلف آذربایجان‌غربی به عنوان کتابخانه تخصصی حوزه کودک و نوجوانان وجود دارد.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی به ۶۰ هزار عضو این نهاد خدمات ارایه می‌کند.

۷۵۱۴/۶۱۸۵/۲۰۹۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.