سرهنگ رضا همتی زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به حجم زیاد جمعیت زائرانی که قصد تردد از پایانه مرزی مهران را دارند روند خروج کامیون های حامل تجیهزات موکب داران از این مرز به کندی صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه مشکل خاصی برای خروج کامیون داران از مرز مهران وجود ندارد، افزود: برای جلوگیری از معطلی کامیون داران در مرز مهران، این رانندگان به سمت مرزهای چذابه و شلمچه در استان خوزستان هدایت می شوند.

سرهنگ همتی زاده تاکید کرد: هم اکنون تعداد بسیار زیادی از کامیون های حامل تجهیزات و مواد مورد نیاز موکب داران برای ورود به خاک عراق منتظر خروج از مرز مهران هستند.

وی یادآور شد: این کامیون داران به جای انتظار خروج از مهران به سمت مرزهای چذابه و شلمچه بروند تا روند خروج از کشور آنها زودتر انجام شود.

به گزارش ایرنا، بنا بر تصمیم ستاد مرکزی اربعین مقرر شد کامیون های حامل تجهیزات برپایی موکب ۱۴ استان کشور از مرز مهران خارج شوند.

 خروجی مرزی مهران در جنوب باختری و فاصله ۹۶ کیلومتری شهر ایلام کانون اصلی آمد و شد گردشگران مذهبی کشورهای عراق و ایران است.

بسته شدن ۲ مرز خسروی کرمانشاه و چذابه خوزستان از چهار مرز رسمی تردد زائران اربعین باعث شد مرز مهران با حجم بالایی از تردد زوار مواجه شود.

امنیت بالا و نزدیکی به شهرها و مکان‌های مقدس و بغداد پایتخت عراق از مهم‌ترین عوامل استقبال و انتخاب مهران به عنوان اولویت نخست و گذرگاه اصلی زائران عتبات عالیات عراق و ایران است.

هر سال در ایام اربعین حسینی نزدیک به سه میلیون نفر برای شرکت در راهپیمایی اربعین از مرز رسمی و بین‌المللی مهران راهی عراق می‌شوند.

۷۱۷۲/۶۰۳۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.