معاون گردشگری و میراث فرهنگی خوزستان در جلسه کارگروه گردشگری، با تاکید بر ارتقاء سهم بوم گردی در صنعت گردشگری استان خوزستان، گفت: در نظر داریم طی ۷ سال آینده واحدهای بوم گردی استان را به ۵۰۰۰ واحد برسانیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، جلسه کارگروه گردشگری با حضور کارشناسان ادارات کل منابع طبیعی و آبخیزداری، محیط زیست استان خوزستان و به میزبانی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان، صبح امروز دوشنبه ۱۹ آذر ماه در محل سالن جلسات این اداره کل برگزار شد.

طی این نشست پیمان نبهانی معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان با اشاره به اینکه بوم گردی براساس جغرافیای اقلیمی و قومی هر منطقه اشکال مختلفی دارد و بر این اساس استان خوزستان دارای جذابیت های منحصر به فردی است، در این زمینه است که گردشگران را مجذوب خود می کند، تصریح کرد: گردشگران در تجربه بوم گردی به خوزستان علاوه بر آشنایی با مهمان نوازی و سنت ها و آداب و رسوم مناطق مختلف استان می توانند از طبیعت بکر و متنوع  لذت برده و آرامش منحصربه فردی را تجربه کنند.

وی افزود: اقامتگاه های بوم گردی باید در محیط بومی و طبیعی و با رعایت ضوابط زیست محیطی به نحوی که با بافت تاریخی، معماری بومی و منظر طبیعی منطقه و تعامل با جوامع محلی هم خوانی داشته باشند تاسیس گردند.

معاون گردشگری میراث فرهنگی خوزستان تاکید کرد: براساس برنامه های پیش بینی شده در معاونت گردشگری میراث فرهنگی خوزستان ما بایستی تا ۷ سال آینده تعداد مراکز بوم گردی در استان را به سقف ۵۰۰۰ واحد رسانده و برای نیل به این هدف و براساس این چشم انداز برای سال ۲۰۲۵ میلادی، شعار "خوزستان پایتخت بوم گردی ایران" را پیشنهاد کرده ایم.

حمید میرعلایی، معاون اداره کل منابع طبیعی استان خوزستان نیز در این نشست با تاکید بر اهمیت جاذبه ها و میراث های طبیعی استان خوزستان، اظهار کرد: امروزه میل سفر به مناطق طبیعی و عرصه های منابع طبیعی بیش از گذشته در بین مردم رونق پیدا کرده و بر این اساس مردم به عرصه های منابع طبیعی که دارای جاذبه های طبیعی هستند سفر  می کنند و علاقه مند به تجربه زندگی در طبیعت هستند.

میرعلایی بیان کرد: این مسئله می تواند باعث اشتغالزایی مردم بومی و جوامع محلی و همچنین توسعه و ترویج کشت گونه های بومی و داروهای گیاهی و غیره شده و گردشگران هم علاقه مند به صرف هزینه برای خدمات بومی و سنتی هستند، این چرخه می تواند باعث پیشرفت صنعت اکوتورسم گردد.

WhatsApp Image 2018-12-10 at 5.20.09 PM

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.