حسین عارفی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این اردوگاه جنب پایانه برکت و با برپا کردن ۱۲ تخته چادر گروهی با ظرفیت هر چادر ۲۵۰ نفر دایر خواهد شد.

وی با اشاره به ازدحام زائران در مرز مهران از ۲ روز گذشته تاکنون، اظهار کرد: پایگاه‌های امداد جاده‌ای که قرار بود از نیمه دوم مهرماه در محورهای ارتباطی ایلام مستقر شوند از صبح روز جمعه گذشته فعالیت خود را آغاز کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر ایلام افزود: به همین منظور ۲۸ پایگاه امداد جاده‌ای در محورهای ارتباطی این استان در مسیر تردد زائران اربعین مستقر شدند.

عارفی اضافه کرد: پوشش پایگاه‌های امدادی جمعیت هلال احمر  از تنگه قیر آغاز شده و تا شهرستان‌های سیروان، چرداول، مهران، دره شهر، دهلران و ملکشاهی ادامه دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر ایلام یادآور شد: همچنین با رایزنی انجام گرفته با جمعیت هلال احمر یک فروند بالگرد امدادی نیز در این مدت به منظور تسریع در امداد رسانی به مصدومان حوادث احتمالی مستقر خواهد شد.

عارفی، استقرار پنج تیم امدادی موتوری در مسیرهای مختلف تردد زائران بویژه در پایانه مرزی مهران را از دیگر اقدام‌های این جمعیت در ایام اربعین امسال ذکر کرد.
 

به گزارش ایرنا، در حالی که در شرایط معمول روزانه ۶ هزار زائر ایرانی و عراقی از گذرگاه مرزی مهران تردد می کنند، تنها در یک شبانه روز ۵۷ هزار نفر از مرز تردد کردند.

بسته شدن ۲ مرز خسروی کرمانشاه و چذابه خوزستان از چهار مرز رسمی تردد زائران اربعین باعث شد مرز مهران به طور غیر منتظره‌ای با حجم بالایی از تردد زوار مواجه شود.

امنیت بالا و نزدیکی به شهرها و مکان‌های مقدس و بغداد پایتخت عراق از مهم‌ترین عوامل استقبال و انتخاب مهران به عنوان اولویت نخست و گذرگاه اصلی زائران عتبات عالیات عراق و ایران است.

هر سال در ایام اربعین حسینی نزدیک به سه میلیون نفر برای شرکت در راهپیمایی اربعین از مرز رسمی و بین المللی مهران راهی عراق می‌شوند.

مرز بین المللی مهران در ۹۵ کیلومتری جنوب باختری شهر ایلام طی سال های اخیر به کانون اصلی و مهم تردد زائران سوگوار حسینی تبدیل شده است.

۷۱۷۱/۶۰۳۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.