مرتضی طاهریان روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در ایلام اظهار داشت: در ایام اربعین امسال در مجموع ۲۴ موکب توسط کانون های مساجد در استان های مرزی و کشور عراق به زائران خدمت رسانی کنند که از این شمار ۱۰ موکب در شهرهای نجف، کربلا و کاظمین و مابقی نیز در سه استان ایلام، خوزستان و کرمانشاه فعالیت دارند.

وی افزود: به منظور تقویت اتحاد با کشور عراق برای خدمات دهی به زائران حسینی این موکب ها با عنوان موکب الاتحاد نامگذاری و فعالیت خود را آغاز کرده اند.

معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد عالی کانونهای فرهنگی، هنری مساجد کشور یادآور شد: علاوه بر این در مجموع ۲۰۰ کانون فرهنگی، هنری مسجد در مسیر شهرهای تردد زائران اربعین حسینی خدمات مختلفی در زمینه اسکان، پذیرایی، اقامه نمازهای جماعت و غیره برای زائران خواهند داشت.

طاهریان با اشاره به فعالیت ۲۵ هزار کانون فرهنگی، هنری مسجد در کشور، گفت: دو میلیون و ۲۰۰ هزار نفر عضو این مراکز هستند.

وی اضافه کرد: این ستاد آمادگی دارد با مشارکت کانون های مساجد ایلام و نمایندگی حرم حضرت عباس(ع) در این استان شبکه مساجدی که با نام حضرت عباس(ع) هستند را راه اندازی کند.

وی، اجرای برنامه های مختلف هنری و فرهنگی در این مساجد با موضوع حضرت عباس(ع) نظیر شعر، سرود، هنرهای تجسمی و غیره را از جمله برنامه های این شبکه در آینده برشمرد.

به گزارش ایرنا، شهرستان مرزی مهران در ۸۵ کیلومتری جنوب غربی ایلام با داشتن مرز بین‌المللی از معابر اصلی و مهم تردد خودروهای شخصی، کامیون های حامل کالاهای صادراتی و خودروهای حامل زائران عتبات عالیات است.

پیش بینی می شود در ایام اربعین امسال ۷۰ درصد از مجموع زائران مرز مهران را برای تردد انتخاب کنند و هم اکنون به طور معمول در این ایام روزانه بیش از ۵۰ هزار نفر از مرز مهران راهی عتبات عالیات می شوند.

۷۱۷۱/۶۰۳۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.