به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حبیب الله ارزانی روز چهارشنبه در آیین اختتامیه پنجمین سوگواره ملی علمدار کربلا در مجتمع فرهنگی، هنری ارشاد اسلامی ایلام افزود: اعضا کانونهای فرهنگی، هنری مساجد کشور امسال نیز در کنار سایر دستگاه ها و ارگان ها کار خدمت رسانی به زائران اباعبدالله(ع) را انجام خواهند داد.
وی با اشاره به برگزاری پنجمین سوگواره ملی علمدار کربلا به میزبانی استان ایلام ادامه داد: حضور جوانان در این سوگواره ملی نشانه خوبی برای وحدت است که باید برای دوره های بعدی نیز حفظ شود.
وی اظهار کرد: حضرت عباس(ع) در وفاداری و ولایت پذیری سرآمد همگان بوده و نام حضرت عباس(ع) همیشه راهگشا خواهد بود.
حجت الاسلام ارزانی با بیان اینکه حضرت عباس(ع) متعلق به همه آزادمردان است، گفت: الگو گیری از منش و شیوه زندگی حضرت عباس(ع) به عنوان فردی آزاده و شجاع باید سرلوحه زندگی بشر قرار گیرد.

*** هنرمندان در ترویج فرهنگ عاشورایی مجاهدت کنند
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام نیز در این آیین از هنرمندان استان و کشور خواست تا در ترویج فرهنگ عاشورایی مجاهدت لازم را داشته باشند.
حجت الاسلام الله نور کریمی تبار افزود: با زبان هنر باید فرهنگ ایثار و ولایت مداری حضرت عباس را به جامعه معرفی کرد.
وی به در پیش بودن راهپیمایی اربعین اشاره کرد و گفت: امروز دشمن بطور گسترده کوچکترین حرکت بر ضد جامعه اسلامی را دامن می زند اما راهپیمایی اربعین را آن طور که باید نمایش نمی دهد.
وی راهپیمایی اربعین را از نمادهای نهضت حسینی و وحدت جهان اسلام عنوان کرد و گفت: میزبانی زائران اربعین از نعمت های بزرگ خداوند به مردم ایلام که باید آنرا پاس بداریم.
امام جمعه ایلام با ذکر اینکه دشمنان از اتحاد جهان اسلام وحشت دارند افزود: هنرمندان باید حماسه اربعین را به بهترین وجه منعکس کنند.
در پایان این آیین از 18برگزیده در2 بخش عکس و شعر تجلیل شد.
7171/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.