سهیلا ملکشاهی روز چهارشنبه در نشست بررسی وضعیت کارگاه‌ های دارای بیمه استان ایلام اظهار داشت: استاندار ایلام اداره کل تامین اجتماعی را به عنوان عضوکمیته نظارت به کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان  اضافه کرد.

به گفته وی این اقدام باعث شد تا  شرط بیمه کردن اعضای کارگاه ها توسط دریافت کنندگان تسهیلات اشتغالزایی محقق شود.

وی افزایش بیمه شدگان را بهترین مستند کاهش بیکاری دانست وگفت: این اقدام استاندار ایلام، موجب افزایش یک هزار و 256 کارگاه به جمع واحدهای  پرداخت کننده بیمه‌ای استان شده است.

ملکشاهی بیان داشت: موظف کردن تسهیلات گیرندگان به بیمه اعضاء و کارگران خود علاوه بر تضمین بیمه کارگران و توجه به آینده آنان یکی از فرآیندهای نظارتی برای پرهیز از تخلف و انحراف در دریافت تسهیلات اشتغالزایی روستایی است.

وی افزود: اضافه شدن اداره کل تامین اجتماعی به عنوان عضو کمیته نظارت در کارگروه پرداخت تسهیلات علاوه بر صحت استفاده از تسهیلات در مسیر واقعی و پرهیز از انحراف از اهداف تسهیلات واگذاری تضمین آینده کارگران و گسترش خدمات بیمه‌ای تامین اجتماعی موجب ایجاد مشاغل پایدار شده است.

مجموع کارگاه‌های بیمه شده از سال ۱۳۵۶ تا پایان سال ۱۳۹۶، تعداد ۶۵۵۳ کارگاه بیمه شده بوده اما از ابتدای سال ۱۳۹۷ تاکنون به تعداد ۷۸۰۹ کارگاه بیمه شده فعال رسیده اند

6034

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.