استاندار البرز با اشاره به اینکه سرمایه گذاری داخلی سال 97 در البرز حدود 700 میلیارد تومان بوده، گفت: توجه ویژه ای به رونق سرمایه گذاری داخلی و خارجی در البرز صورت گرفته است.

به گزارش ایلنا، عزیزاله شهبازی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی البرز که امروز با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد با بیان اینکه البرز بیش از 3 هزار و 500 واحد تولیدی و صنعتی دارد، ادامه داد: از این تعداد 150 برند ملی در این استان مستقر هستند که عمدتا در حوزه‌های دارویی، مواد غذایی و قطعات خودرو فعالیت دارند.

شهبازی گفت: رشد و توسعه شرکت های دانش بنیان مبنای اصلی تحقق اقتصاد مقاومتی با اهداف درون زا و برون نگر است.

وی با تاکید بر اینکه البرز در حوزه اقتصادی بسیار فعال و پویا است، افزود: البرز رتبه اول پرداخت تسهیلات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید را در کشور از آن خود کرده و رتبه برتر تولید و صادرات داروی کشور را نیز دارد.

وی با اشاره به اینکه سرمایه گذاری داخلی سال 97 در البرز حدود 700 میلیارد تومان بوده، گفت: توجه ویژه ای به رونق سرمایه گذاری داخلی و خارجی در البرز صورت گرفته که بواسطه این امر سال گذشته 202 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در البرز رقم خورد که با اقدامات تسهیل گر و راهگشا، 100 میلیون دلار از این سرمایه گذاری در اسفند ماه محقق شده است چراکه همواره تاکید شده مسیر سرمایه گذاری باید تسهیل شود.

شهبازی افزود: تولید و تثبیت اشتغال نیز از جمله برنامه های حائز اهمیت البرز است از این رو با تلاش های مجموعه استان شاهد کاهش 2.2 درصدی نرخ بیکاری زمستان نسبت به پاییز 97 بوده ایم.

استاندار البرز گفت: لینک مستقیمی نیز در پورتال استانداری البرز برای برقراری ارتباط مستقیم فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران ایجاد شده که به صورت شبانه روزی برای دریافت سوالات و طرح موضوعات و موانع آنها آماده است.

وی با تشریح اقدامات ستاد اقتصاد مقاومتی البرز، افزود: طی سال های 95 تا 98 حدود 67 جلسه کارگروه اقتصاد مقاومتی با 325 مصوبه تشکیل شده که 271 مصوبه نیز عملیاتی شده و 54 مورد نیز در دست اجرا است همچنین 400 جلسه فرعی نیز در شهرستان های البرز برگزار شده است.

شهبازی با اشاره به رتبه ها و دستاوردهای البرز در حوزه های مختلف خاطرنشان کرد: این استان دارای رتبه اول کشور در پرداخت تسهیلات رونق تولید، رتبه دوم کشور در پرداخت تسهیلات بازسازی و نوسازی، رتبه اول کشور  در تولید سموم گیاهی و... است.

وی گفت: البرز بعنوان قطب تولید قطعات خودروی کشور با فعالیت بیش از 300 واحد تولیدی است همچنین از دستاوردهای اقتصاد مقاومتی در البرز ثبت شهرک تخصصی دارویی برکت در البرز است.

استاندار البرز با ارائه گزارشی از اقدامات کارگروه اقتصاد مقاومتی در البرز در سال 97 افزود: ابلاغ و پیگیری برنامه های اقتصاد مقاومتی به دستگاه های اجرایی در محورهای 3 گانه، پیگیری و تهیه گزارش از واگذاری پروژه های عمرانی به بخش خصوصی، ابلاغ برنامه های ملی در قالب برش های استانی و... صورت گرفته است.

وی ادامه داد: اقدام به احصا و جمع آوری طرح های اشتغال زایی دستگاه های اجرایی در راستای اجرای مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی کشور، همچنین پروژه های موفق اقتصاد مقاومتی درسال 97 استان البرز براساس اولویت می توان به تغییر سوخت مصرف کنندگان از سوخت مایع به سوخت گاز طبیعی، اجرای تصفیه خانه آب شماره 3 کرج، بازسازی و به بهره داری رسیدن واحدهای غیرفعال و واگذاری بیمارستان ثارالله به بخش خصوصی بخشی که بخشی از دستاوردهای این ستاد است.

شهبازی گفت: 2 هزار و 800 هکتار از اراضی البرز برای استقرار نیروگاه انرژی خورشیدی مهیا است که سرمایه گذاران خارجی نیز از این امر استقبال کرده اند، همچنین رایزنی لازم برای استقرار پست برق 400 کیلوولتی در اشتهارد صورت گرفته است.

وی افزود: چندین پروژه گازرسانی در بخش های مختلف البرز آغاز شده که بسترساز فعالیت سرمایه گذاران نیز است.

استاندار البرز با عنوان اینکه زیرساخت ها برای سرمایه گذاری و تقویت بخش تولید در البرز فراهم است، گفت: در راستای تقویت استارت آپ‌ها و بخش گردشگری البرز نیز توجه ویژه ای صورت گرفته از این رو کارگروهی تخصصی برای بهره برداری از ظرفیت های گردشگری البرز تشکیل شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.