به گزارش خبرنگار ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی روز شنبه در نشست ستاد اربعین اظهار داشت: با توجه به پیش بینی افزایش حجم زوار باید حماسه ای در خدمت رسانی به این تعداد زائر اربعین برپا کنیم.
وی افزود: هر سال باید تجارب سال های قبل را برای خدمت رسانی مطلوب و رفع مشکلات مد نظر قرار دهیم.
استاندار ایلام ادامه داد: سال گذشته تردد خودروها از مرز مهران، کاپوتاژ ، مشکلات تهیه ارز و ترافیک شدید پایانه برکت از مهمترین مسائل تردد زوار در استان بود که امسال تلاش داریم مشکلات سال گذشته برطرف شود.

** کاپوتاژ خودرو در مرز مهران صورت نمی گیرد

سلیمانی دشتکی افزود: البته امسال با توجه به آزاد شدن ویزا و پیش بینی افزایش جمعیت باید اقدامات بهتری انجام دهیم زیرا امسال تردد خودرو از مرز نخواهیم داشت و بحث کاپوتاژ خودرو هم وجود ندارد، تراکم جمعیت زیاد بخصوص در پایانه برکت در سال جاری قابل پیش بینی است که باید ساماندهی و برنامه ریزی مناسبی صورت گیرد.
وی از استان های معین خواست در بحث مشارکت های مردمی و پذیرایی از زوار با قدرت بیشتری ورود کنند تا هرچه بیشتر در جهت خدمت رسانی به زائران اباعبدالله الحسین (ع) توفیق داشته باشیم.

استاندار ایلام تامین امنیت را یکی از مهمترین مسائل برشمرد و از همه دستگاه های اجرایی خواست به نیروی انتظامی در این زمینه کمک کنند.
سلیمانی دشتکی افزود: برای برپایی موکب داخل شهر مهران باید بررسی ها و کارشناسی هایی در حوزه های مختلف صورت گیرد و تصمیم گیری لازم انجام شود.
وی ادامه داد: یکی از دلایلی که با برپایی موکب در شهر مهران مخالفت کردیم مشکلات امنیتی و در کنار آن کمک به اشتغالزایی و درآمدزایی برای مردم منطقه است.

استاندار ایلام تاکید کرد: در بحث ارز هم با توجه به ثبت نام در سامانه سما ارز همراه در نظر گرفته می شود و در این مورد مشکلی نخواهیم داشت.

** گره های ترافیکی در اربعین ۹۸ به حداقل می رسد

سلیمانی دشتکی خواستار آماده سازی تونل دوم جاده مهران برای ایام اربعین شد تا در صورت بالا بودن ترافیک و شرایط اضطرار بتوان از آن استفاده کرد.
وی گفت: ۳۰۰ میلیارد ریال به این جاده اختصاص یافته است و به شرط تکمیل نقاط مشخص شده پرداخت می شود زیرگذر ارغوان و ۱۱ کیلومتر مسیر جاده مهران نیز تا اربعین آماده سازی شود.
استاندار ایلام ادامه داد: قرارگاه خاتم نیز سه قسمت جاده و پل های ۵۵ و ۵۶ در دست اقدام دارد و احداث جاده دسترسی جداگانه به پایانه برکت به خوبی در حال انجام است.
سلیمانی دشتکی به ایجاد ۶ هزار متر مربع سایه بان در پایانه مرزی مهران ، پایانه زرباطیه در طرف عراقی و پایانه برکت اشاره کرد و گفت: ۶۰۰ سرویس بهداشتی در پایانه برکت ، مرز و پارکینگ اربعین احداث می شود و از نظر تراکم و پارکینگ مشکلی نخواهیم داشت .
وی تاکید کرد: با تمهیداتی که صورت گرفته است و با کار بزرگ و اساسی که شکل گرفته است گره ترافیکی نخواهیم داشت
استاندار ایلام اظهار داشت: سپاه به دنبال احداث یک مجموعه بسیار بزرگ در بحث موکب های دائمی است، ۹ استان قول همکاری برای اعزام ماشین آلات راه سازی و سنگین داده اند.

** واگذاری مسئولیت ستاد اربعین به معاونت عمرانی

سلیمانی دشتکی افزود: امسال با توجه به درپیش بودن انتخابات و حجم کاری معاونت سیاسی و اجتماعی روز مسئولیت ستاد اربعین به معاونت عمرانی منتقل شده است.
وی بر جذب امکانات شهرداری های سایر استان ها در ایام برگزاری اربعین تاکید کرد و اظهار داشت: تلاش شود تحولی در شهرداری های ایلام و مهران شکل گیرد و کمک های بیشتری از وزارت کشور به این دو شهرستان صورت گیرد.

۷۱۷۷/۶۱۱۹

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.