به گزارش ایرنا، جلال میرزایی شامگاه پنجشنبه در دیدار با مردم. معتمدین و بزرگان شهرستان چرداول اظهار کرد: هر تغییری در ایلام در راستای خلق یک فرصت برای توسعه و اعتلای استان است و استاندار جدید توانایی انجام این کار را دارد.
وی به موضوع اتفاقات یک ماه گذشته یعنی تغییر مدیریت استان اشاره کرد و افزود: نهایت تلاش من کاهش اختلافات بین نخبگان ، اتاق فکر استان و شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان بود هرچند اختلاف نظر یک امر طبیعی است.
میرزایی یادآور شد: نظر شخصی من تغییر استاندار ایلام برای ایجاد فرصت خدمت رسانی بهتر به مردم ایلام بود و هدف ما انسجام ، وحدت و همدلی بین مردم و مسئولین است.
نماینده مردم ایلام، ایوان، سیروان ، ملکشاهی ، مهران و چرداول در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هر تغییری جهت خلق یک فرصت برای توسعه و اعتلای استان است و من به جذب منابع مالی برای استان به آقای سلیمانی خوش بین هستم.
میرزایی تاکید کرد: در انتخاب آقای سلیمانی با توجه به اوصافی که همکاران و نمایندگان استان چهارمحال بختیاری درباره وی داشتند می توان به جذب منابع مالی برای رشد و اعتلای استان کمک کنند و به ایشان اعتماد داشته و خوش بین هستیم.
وی اضافه کرد: تغییر استاندار ایلام باید بر اساس یک ارزیابی صورت می گرفت و از نگاه احساسی پرهیز می شد و امیدواریم نخبگان و فعالان سیاسی و اجتماعی مدیریت جدید را در راه خدمت رسانی مناسب تر به مردم ایلام کمک و یاری کنند.
عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: از دکتر روحانی در انتخاب کابینه وزرا توقعاتی داشتیم ولی ایشان اعلام کرد محدودیت هایی دارند در انتخاب استانداران هم گفتند که محدودیت و معذوراتی دارند و این نشان می دهد در عرصه سیاسی محدودیت های زیادی وجود دارد.
میرزایی گفت: منافع مردم برای من اولویت دارد و تحت تاثیر هیچ فشاری از جانب هیج تفکر و اشخاصی قرار نمی گیرم و سیاسی کاری هم نخواهم کرد.
وی در عین حال تاکید کرد: در نظام مردم سالار باید از حامیان و طرفداران اصلی آن طیف پیروز انتخابات استفاده بیشتر و بهتری کرد ولی در کشور ما متاسفانه محدودیت هایی وجود دارد.
نماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی به اتفاقات چند روز گذشته در تغییر استاندار و اظهار نظرهای متفاوت در فضای مجازی اشاره کرد و افزود: در موضوع انتخاب استاندار جدید و عدم ابقای استاندار قبلی پیش داوری نکنیم و از تخریب و توهین بپرهیزیم و همگی بر رعایت اخلاق و انصاف ،عدم تخریب و حفظ وحدت و همدلی گام برداریم و تلاش کنیم استاندار جدید از نیروهای کارآمد جهت توسعه استان و رفع مشکلات استفاده کند.
میرزایی در ادامه با اشاره به درخواست ها و خواسته های مردم شهرستان چرداول گفت: ایجاد و ساخت سد چناره یکی از اولویت های این منطقه است که ساخت این سد در اولویت برنامه های مجمع نمایندگان استان بوده و به جد پیگیر این موضوع هستم.
میرزایی یادآور شد: قرار بر این بود که از طریق فاینانس اینکار صورت بگیرد ولی با مطالعات صورت گرفته و ممانعت از انجام این کار از طریق فاینانس اجرای این طرح بزرگ از طریق بانک توسعه اسلامی در اولویت قرار گرفت و قرار بر این شد سال 2017 و گذراندن پروسه های قانونی عملیات ساخت آن آغاز شود.
وی تاکید کرد: این پروژه در دیگر اشکال بیش از 10 سال طول می کشید تا به اتمام برسد ولی در روش ذکر شده در کمترین زمان ممکن بواسطه تامین منابع و اعتبارات آن در بانک توسعه اسلامی عملیات ساخت و تکمیل آن به سرانجام خواهد رسید.
عضو فراکسیون امید مجلس یادآور شد: در دولت دهم عملیات اجرایی چهار ایستگاه پمپاژ آب در شهرستان های چرداول و سیروان بدون هیچ گونه مطالعه و مصوبه خاصی و تامین اعتبارات ملی و یا استانی آغاز شد و اختلافاتی بین چند وزارتخانه بوجود آمد و از تخصیص 55 هزار هکتار از اراضی استان ایلام در طرح کرخه برای این چهار ایستگاه پمپاز در سیروان ، هلیلان و ییجنوند محلی در نظر گرفته نشده است ولی با تلاش های صورت گرفته تکمیل ایستگاه پمپاژ داجیوند - کهره جزو طرح کرخه قرار گرفت و مشکلی برای تکمیل و تامین منابع مالی آن وجود ندارد و تلاش می کنیم سه پمپاژ دیگر نیز زیر مجموعه طرح کرخه قرار بگیرد.
میرزایی بر اجرای طرح ارتقای بخش هلیلان به شهرستان و دهستان آسمان آباد به بخشداری در سال جاری نیز تاکید کرد و گفت: مجوز ساخت پتروشیمی در بخش هلیلان از وزارت نفت و نیرو و حتی میزان مواد خام آن کسب شده و منتظر ورود سرمایه گذار و شروع این پروژه مهم در چرداول هستیم.
در این دیدار مردمی مهمترین درخواست ها و خواسته های مردم چرداول: ساخت سد چناره. ارتقای بخش هلیلان و دهستان آسمان آباد، اصلاح ورودی و خروجی شهر سرابله و اتصال این شهر به جاده ارتباطی کربلا، تسریع در تکمیل جاده ارتباطی حمیل به ایلام، مطالبات 17 سال محرومیت مردم بخش زاگرس در حومه سد ساز وبن ، تخصیص اعتبارات ملی به شهرستان ، ساخت پتروشیمی هلیلان و راه های ارتباطی زردلان بود.
شهرستان 59 هزار نفری چرداول به مرکزیت شهر سرابله در 35 کیلومتری ایلام قرار دارد.
خبرنگار: رضا آزادی ** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
7176/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.